Surplusul de grăsime corporală creşte rezistenţa organismului la insulină, ceea ce face mai dificilă normalizarea nivelului glicemiei. Pe de altă parte, medicamentele pentru diabet şi insulina scad glicemia, dar dacă iei din alimente mai multe calorii decât poţi arde, celulele vor ajunge să obţină mai multă glucoză decât au nevoie. Excesul de glucoză este stocat ca grăsime, ducând la creşterea în greutate. Oricine a încercat să slăbească ştie că nu este uşor, iar beneficiile pentru persoanele cu diabet sunt mari. Stabileşte obiective realiste de slăbire. Chiar dacă nu încerci să slăbeşti, efortul de a mânca mai puţin şi mai sănătos poate avea efecte benefice pe termen lung asupra sănătăţii. Este important să continui să păstrezi noul stil de viaţă şi după ce ţi-ai atins obiectivul.

Stabileşte obiective uşor de atins

Pierderea în greutate este doar o bătălie câştigată, în timp ce a te menţine este o luptă continuă. Dietele drastice şi planurile de exerciţii extreme nu sunt nici sănătoase, nici durabile. Încearcă să te concentrezi asupra schimbărilor pe care le poţi păstra pe termen lung, fără a-ţi transforma corpul dintr-odată. Optează pentru obiectivele mici, realiste, cum ar fi să ieşi la plimbare de trei ori pe săptămână sau să mănânci doar în weekend puţin din ceva ce-ţi face plăcere şi nu-ţi este permis. Odată ce aceste obiective devin obiceiuri, poţi trece la altele. Vei avea un sentiment de realizare pe măsură ce progresezi spre obiectivul tău final. Nu uita că eşecurile se întâmplă tuturor, deci nu renunţa la primul obstacol!

Ştiai că 90% dintre persoanele cu diabet zaharat de tip 2 sunt supraponderale, potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii?

Fii cât mai activ!

Dieta este un factor important pentru pierderea în greutate, dar exerciţiile fizice sunt esenţiale pentru a păstra aceleaşi kilograme în timp sau pentru a putea slăbi mai mult. Persoanele care cresc activitatea fizică, după ce reduc aportul caloric, au şanse să piardă mai mult în greutate decât acelea care urmează doar o dietă de slăbit. Aproximativ 90% dintre cei care şi-au atins şi au menţinut obiectivul de a slăbi au declarat că fac aproximativ o oră de mişcare pe zi. La unii, aceasta consta în mers pe jos. Este indicat să efectuezi 150 de minute de exerciţii moderate pe săptămână sau 30 de minute pe zi, cel puţin cinci zile pe săptămână. Încearcă să fii activă pe tot parcursul zilei. Ieşi la o plimbare de 10 minute în jurul blocului după masă. Renunţă la mijloacele de transport în comun sau la lift şi mergi pe jos, urcă şi coboară scări.

Scade aportul caloric

Excesul caloric şi de grăsimi poate creşte nivelul glicemiei. Reducerea caloriilor este cheia pentru a pierde în greutate. N-ar fi rău să apelezi la un nutriţionist diabetolog pentru a primi un plan de dietă potrivit stilului tău de viaţă, obiectivelor şi gusturilor tale. Acesta te poate ajuta să găseşti necesarul caloric propriu, stabilit în funcţie de factori ca vârsta, greutatea, nivelul de activitate, pentru a putea ţine sub control şi nivelul zahărului din sânge.

Un plus de fibre

Reducerea aportului caloric nu este întotdeauna uşoară, mai ales dacă îţi este foame la scurt timp după ce ai terminat masa. În această situaţie, te ajută să incluzi în dietă mai multe surse de fibre. Acestea încetinesc procesul de digestie, ceea ce ajută la controlul nivelului de zahăr din sânge. Alimentele bogate în fibre aduc un aport scăzut de calorii. Deoarece durează mai mult timp pentru a mânca şi digera, îţi menţine senzaţia de saţietate. Femeile cu vârste cuprinse între 31 şi 50 de ani ar trebui să consume cel puţin 25 de grame de fibre zilnic, iar după 51 de ani, 22 de grame pe zi. Le găseşti în cereale integrale, legume, fructe, leguminoase şi nuci pe care le poţi adăuga la toate mesele de peste zi.

Trucuri să slăbeşti mai uşor

Pentru a-ţi reduce pofta de mâncare, începe fiecare masă cu alimentele care au un aport caloric redus, ca legumele fără amidon.

Menţine-te ocupată cu pasiuni diverse, pentru a rămâne activă.

Când poftele nu-ţi dau pace, spălatul dinţilor cu pastă de dinţi mentolată îţi alungă dorinţa de a mânca.

@shutterstock