Anumite alimente sunt sărace în calorii,caurmare poţi mânca mai mult din ele fără să te îngraşi. Dacă vrei să slăbeşti sau să-ţi păstrezisilueta,alege alimentele în funcţie de valoarea lor energetică.

Alimente sărace în calorii

Pentru a funcţiona,organismul are nevoie deenergie. Aceasta este luată din alimente şi se măsoară în calorii. Fiecare alimenteste constituit din proporţii variabile de nutrienţi (proteine,lipide şiglucide). Fiecare gram de proteine sau de glucideconţine cam patru kilocalorii,în timp ce un gram de lipide conţine nouăkilocalorii. Iar atunci când consumăm mai multe calorii decât arde organismulnostru (1.800 – 2.000),ne îngrăşăm.Vitaminele,mineralele,oligo-elementele,apa şi fibrele nu conţincalorii.

Avantajele alimentelor puţin calorice

Poţi consuma alimente o valoare energeticăscăzută în cantităţi mai mari,fără să te îngraşi. De cele mai multe ori,acesteasunt bogate în fibre şi în apă,potolind uşor foamea. De fapt,un aliment „perfect”are două caracteristici:este uşor şi săţios. Când ţii o dietă,bazează-te pe alimente cu valori calorice scăzute,fără a uita regula de aur a echilibrului alimentar:aportul energetic zilnictrebuie să provină în proporţie de 10-15% din proteine,30-35% din lipide şi55% din glucide. Grăsimile nu trebuie eliminate cu totul din alimentaţie,cidoar înlocuite cu cele sănătătoase (peşte şi uleiuri vegetale). În schimb,evită pe cât posibil „bombele calorice” – prăjiturile,ciocolata,mezelurile şisemipreparatele– care conţin atât grăsimi,cât şi zaharuri.

Cumsă le deosebeşti

Este foarte simplu:cu cât un alimentconţine mai multe fibre şi apă,cu atât este mai puţin caloric. Ai mai jos unclasament al alimentelor,de la cele mai puţin calorice la cele cu cea mai marevaloare energetică:

Fructe şi legume:salata verde,castravetele,roşiile,ciupercile,ardeiul gras,căpşunile,morcovul,portocalele,cartofii.

Cereale:porumbul,pâinea din făinăintegrală,muesli.

Lactatele:laptele degresat,iaurtul,brânzadegresată,mozzarella,brânza proaspătă,camembert.

Praparate din carne:jambonul degresat,carnea de pui fără pieliţă,carnea slabă de viţel,vacă,porc.

Peştele:limbă-de-mare,somon,somon afumat,păstrăv,ton,hering.