Zona de delivery a explodat anul trecut, fiind segmentul din piaţă cu cea mai mare creştere, în 2018 depăşind 15% din totalul pieţei de food.

„Anul 2018 a însemnat un adevărat boom pentru zona de food delivery. Marii jucători internaţionali, precum Uber Eats, Glovo sau Takeaway, şi-au îndreptat din ce în ce mai mult atenţia spre ţara noastră. Şi nu au făcut acest lucru aruncându-se cu capul înainte, ci tocmai pentru că înţeleg valoarea cercetărilor de piaţă profesioniste. Ei bine, aceste cercetări indică ţara noastră drept piaţa cu cel mai mare potenţial de creştere din zonă,” susţine Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Cât de des mănâncă românii la restaurant?

Conform studiului Hospitality Culture Institute, aproximativ 80% dintre români au cumpărat mâncare gătită cel puţin o dată în ultimele 6 luni. Clienţii frecvenţi ai restaurantelor mănâncă în oraş cel puţin de patru ori pe lună, iar cele mai populare sunt cele de tip cantină. Atunci când vorbim de preferinţele românilor în materie de mâncare, pe primul loc în topul comenzilor se menţine, la fel ca şi în 2017, mâncarea românească.

„Există în continuare o apetenţă ridicată pentru restaurantele de tip românesc, însă faţă de anul trecut observăm o orientare a consumatorului român către diversitate şi varietate, arătând un interes în creştere pentru restaurantele cu bucătării internaţionale,” arată Laurenţiu Asimionesei, - reprezentantul companiei Stratesys.

Cele mai importante criterii după care îşi aleg românii restaurantele sunt: diversitatea ofertei, gustul şi calitatea produselor şi accesul la restaurant.

Ediţia a II-a a celui mai mare research naţional în zona de food a fost realizata la inceputul anului 2019, în 5 dintre cele mai mari oraşe din România: Bucureşti, Braşov, Timişoara, Cluj, Iaşi.