În general, oamenii confundă des senzaţia de foame cu poftele alimentare. Prima este nevoia fizică de a mânca, iar a doua este dorinţa de a mânca. În majoritatea cazurilor, apetitul este provocat de secreţia hormonului responsabil cu pofta de mâncare, grelina, care poate fi stimulat doar prin simple gândire la anumite alimente delicioase sau la ceea ce numim uneori „alimente păcătoase‟.

Pentru a scăpa de aceste pofte, este ideal să consumăm anumite alimente, care contribuie la scăderea poftelor alimentare şi care conferă senzaţie de saţietate pentru mai mult timp. 

Avocado. Este bogat în grăsimi sănătoase (mononesaturate), substanţe care conferă senzaţie de saţietate pentru o perioadă lungă de timp şi care taie pofta de mâncăruri grase. Totuşi, deşi este un aliment sănătos, avocado trebuie să fie consumat cu moderaţie, deoarece există riscul să te îngraşi dacă îl vei mânca în exces.

Citeşte şi: Dieta cu avocado: slăbeşti 5 kg în 14 zile. Iată ce să pui în meniu

Mere. Pectina găsită în mere contribuie la creşterea zahărului din sânge şi, ca urmare, dorinţa de a mânca dulciuri scade. Efectul merelor durează în organism cel mult 1-2 ore, iar pentru un rezultat mai bun, îţi recomandăm să mănânci câte un măr înainte de masă sau între mese.

Ardei roşu. Studiile au demonstrat că o singură linguriţă de pudră de ardei roşu este capabilă să accelereze metabolismul şi ajută organismul să ardă caloriile suplimentare, dar şi să reducă pofta de mâncare, arată inminutes.com