Morcovi

Betacarotenul şi luteina din compoziţia morcovilor protejează cornea şi îmbunătăţesc vederea pe timp de noapte. Morcovii conţin şi vitamina C,un antioxidant esenţial pentru buna funcţionare a întregului corp.

Legume cu frunze verzi

Acestea conţin din plin betacaroten,luteină şi zeaxantină,substanţe nutritive care apară ochii de afecţiuni oculare precum catarctă şi degenerescenţă maculară. Consumă din plin spanac,kale şi broccoli.

Migdale

Migdalele sunt o sursă importantă de viamina E,un alt antioxidant care are puterea de a proteja ochii. De aceea,este important să consumi în jur de 10 migdale în fiecare zi.

Cartofi dulci

Iată un bun motiv pentru a include cartofii dulci în alimentaţia ta de zi cu zi-menţin sănătatea ochilor tăi. Acest beneficiu se datorează substanţelor pe care le conţine în cantităţi mari:betacaroten,potasiu şi fibre.

Peşte şi ulei din peşte

Atât peştele,cât şi uleiul din peşte abundă în acizi graşi Omega-3 şi vitamina D,două substanţe nutritive extrem de importante pentru ochi. Acizii graşi Omega-3 au rolul de a menţine lubrifiată suprafaţa oculară.


Citeşte şi:

Trucuri pentru a revigora ochii obosiţi

Ai ochii roşii? Iată de ce!