Dacă ai sperat că magazinele ne oferă cele mai bune oferte pentru că ţin la buzunarul nostru şi îşi doresc să economisim bani, acest lucru este greşit. Deşi au multe reduceri, acestea sunt doar strategii psihologice pentru a ne determina să ne întoarcem în magazin şi să cumpărăm mai multe produse: „Ştiinţa susţine că peste 50% din produsele aflate în coşul nostru sunt produse pe care nu le-am intenţionat să le cumpărăm. Mergem la supermarket doar pentru lapte şi pâine, dar ieşim cu atât de multe produse încât putem hrăni o familie mică timp de o săptămână‟, remarcă psihologul Paco Underhill, potrivit listonic.com. În supermarket, există un întreg arsenal de trucuri gândite special pentru a ne „prinde în plasă‟. Iată o parte dintre ele!

De ce cărucioarele sunt tot mai mari

Nu întâmplător cărucioarele sunt din ce în ce mai mari! Primele coşuri inventate în anul 1937 erau făcute doar dintr-un cadru metalic, cu două coşuri mici de cumpărături, făcute din sârmă. Pe parcursul timpului, designul a evoluat într-un singur coş, iar capacitatea coşului a devenit mai mare. Primele scaune pentru bebeluşi au fost adăgate în anul 1950, iar în anul 1975 capacitatea coşului de cumpărături s-a triplat. De ce această schimbare, de la două coşuri mici, la un coş gigant? Există o singură explicaţie: cărucioarele mai mari de cumpărături îi determină pe oameni să cheltuiască mai mult. Consultantul în marketing, Martin Lindstrom, a declarat pentru Reader's Digest că în momentul în care coşul de cumpărături s-a dublat ca mărime, cumpărătorii au cumpărat cu 40% mai multe mărfuri.