Bună în diete

Ţelina are foarte puţine calorii, atât de puţine încât este denumită un aliment non-caloric, precum apa.

Previne numeroase afecţiuni

Ţelina conţine vitamine şi minerale care reduc inflamaţia şi previn bolile de inimă. Numeroasele studii efectuate au ajuns la concluzii impresionante în ceea ce priveşte afecţiunile pe care le previne. Pierderile de memorie, cancerul de sân, tumorile sau cancerul pancreatic sunt câteva dintre bolile pe care consumul de ţelină le previne.

Proprietăţi nutritive

Cum spuneam, din punct de vedere nutritiv, ţelina este o legumă care conţine foarte puţine calorii, dar multe substanţe nutritive. De exemplu, 110 grame de ţelină conţin în medie 17 calorii, 105 grame de apă, 1.8 grame de fibre, 286 mg de potasiu, 3.8 grame carbohidraţi, 0.2 grame grăsimi, 0.8 proteine, vitamina A, C, E, K, B6, calciu, magneziu, fosfor, potasiu.

Scade presiunea arterială

Cu un bogat conţinut de nitraţi, despre care se ştie că ajută la scăderea presiunii arteriale, ţelina e recomandată celor care suferă de hipertensiune. Planta este folosită în medicina tradiţională chineză cu acest scop.

Scade colesterolul

Cu puţine calorii şi un conţinut ridicat de fibre, ţelina scade colesterolul. De asemenea, aceasta scade valorile trigliceridelor şi creşte valorile colesterolului bun. O dietă cu ţelină recomandată de medic poate face minuni în acest sens.

Iată alte beneficii ale ţelinei:

-hidratează.

-vindecă pietrele la rinichi.

-are efect calmant.

-vindecă infecţiile.

-îmbunătăţeşte sănătatea cardiovasculară.

-bună pentru diabetici.

-îmbunătăţeşte viaţa sexuală.

-îmbunătăţeşte digestia.

Sursa foto: servingjoy.com