Miocardita, ca posibil efect advers al serului Pfizer, a fost observată şi în Israel. Ministerul Sănătăţii din această ţară a declarat că examinează un mic număr de inflamaţii ale muşchiului inimii la persoane care au primit vaccinul de la Pfizer contra COVID-19, fără însă a se observa dacă există o legătură între ele. Compania a declarat că această problemă nu are o rată de apariţie mai mare la cei vaccinaţi decât în cadrul populaţiei generale.

Inflamaţia muşchiului inimii, miocardita se manifestă prin: stare subfebrilă (între 37 şi 38º Celsius), palpitaţii şi dureri difuze la nivelul pieptului.

În cele mai multe cazuri, miocardita a fost observată la adolescenţi şi la bărbaţii tineri. A fost vorba de forme uşoare, observate la aproximativ patru zile de la administrarea dozei de rapel cu vaccinurile de la Pfizer şi Moderna.

Potrivit specialiştilor americani, chiar dacă miocardita ar fi o reacţie adversă a vaccinului, beneficiile depăşesc riscurile. Ei încurajează medicii care monitorizează persoanele vaccinate să raporteze orice formă de reacţie adversă la vaccin.