Un pahar, din când în când

Poţi să bei din când în când un pahar de vin, fără să-ţi fie teamă că asta îţi va afecta silueta. Aportul caloric al paharelor băute depinde însă şi de tipul de licoare pe care-o savurezi,  factorul-cheie fiind conţinutul de alcool al băuturii.

Concentraţia de alcool contează

Lichidul rezultat din fermentaţia strugurilor nu este lipsit de calorii. Cu cât procentul de alcool din vin este mai mare – acesta fiind marcat obligatoriu pe etichetă - , cu atât creşte valoarea energetică a lichidului. Paradoxal, există cazuri când un vin demi-dulce dar cu conţinut mic de alcool are mai puţine calorii ca un vin sec dar cu tărie alcoolică mare.  

Vinul deschide apetitul

Majoritatea vinurilor roşii au un aport energetic nu foarte ridicat. Însă trebuie să ţii cont  şi de faptul că vinul, chiar şi în cantitate mică, îţi deschide apetitul – cu alte cuvinte, îţi face foame. Şi nu pofteşti la o salată, ci la produse grase şi sărate. O dovedeşte o cercetare americană, care a monitorizat preparatele preferate ale băutorilor de vin.

Cât vin bei?

Dacă vrei să-ţi menţii silueta, opreşte-te după un pahar cu vin (150 ml). Asigură-te că, înainte de a bea, ai servit o masă pe bază de proteine animale  – de preferinţă, un preparat cu peşte sau cu carne roşie, slabă.

Ce aport caloric are un pahar de vin

Află că un pahar (150 ml) de vin alb, dulce, cu conţinut de maximum 9 % alcool, are o valoare energetică de 110-140 de calorii. Acelaşi sortiment, dar sec şi cu 12-14 % alcool, poate să ajungă la 170 de calorii/pahar. Un vin roşu, sec, cu până-n 13 % alcool are 135-165 calorii/pahar, în timp ce un roşu sec cu peste 13 % alcool poate atinge şi 190 de calorii/pahar.