Zumba a apărut pentru prima dată la mijlocul anilor ̓90,fiind inventată de un profesor de fitness,Alberto Perez. Rutina constă într-un set de exerciţii,care au la bază dansurile latino.

Care zone sunt solicitate

Deşi sunt entuziaşti care afirmă că în timpul unei şedinţe de zumba poţi arde în jur de 800 de calorii,lucrurile nu stau chiar aşa. Întrucât zumba constă într-o serie de exerciţii cardio,care includ sărituri,răsuciri,mişcări ale braţelor şi aplecări,dacă faci zumba în mod constant îţi poţi menţine silueta,sau chiar poţi pierde din kilogramele în plus. Întrucât cele mai solicitate zone în timpul exerciţiilor sunt picioarele,mâinile şi şoldurile,rezultatele se vor vedea mai ales în aceste zone. În timpul unei şedinţe de zumba pentru începători poţi arde până la 300 de calorii,în timp ce la orele pentru avansaţi numărul creşte până la 400 de calorii.


Citeşte şi:

VIDEO:Pierde calorii cu zumba

Descoperă beneficiile dansului


De ce depinde numărul de kilograme pierdut

Exerciţiile zumba trebuie însoţite de o dietă echilibrată,din care să fie excluse alimentele bogate în carbohidraţi,în grăsimi sau zaharuri. Multe persoane cred că dacă ai făcut mişcare,te poţi recompensa cu o mică trataţie dulce. În acest mod nu faci altceva decât să pui la loc numărul de calorii consumate. De asemenea,trebue să frecventezi orele de zumba de cel puţin 3 ori pe săptămână,o singură şedinţă fiind insuficientă,iar rezultatele se vor lăsa aşteptate.

Poate fi practicat de aproape oricine

Întrucât are niveluri diferite de intensitate,zumba se adresează tuturor celor care doresc să slăbească într-un mod plăcut,în care să nu simtă că au făcut un efort fizic intens. Totuşi,zumba presupune o rutină de exerciţii,aşadar sunt recomandate exerciţiile de încălzire înainte de fiecare şedinţă,fiind scăzut astfel pericolul accidentării.