De ce vinde Ikea mâncare şi de ce este atât de ieftină

2 shutterstock 1778085137 jpg jpeg

„E dificil să faci afaceri pe stomacul gol“, a spus Ingvar Kamprad, fondatorul Ikea. Din această constatare simplă s-a născut conceptul restaurantelor nelipsite din magazinele retailerului de mobilă şi fără de care o vizită la Ikea este de neconceput pentru mulţi.

Aceste cuvinte rostite cu mulţi ani în urmă de Ingvar Kamprad (foto 3 galerie) rămân valabile în orice epocă şi pot fi extrapolate la shopping. Este aproape imposibil să faci cumpărături pe stomacul gol, nu ? Acesta este doar unul dintre motivele pentru care, în 1956, Ingvar a decis să deschidă un restaurant chiar în primul magazin din Älmhult, Suedia (foto 4, 5 galerie).

Citeşte şi

Chifteluţele suedeze sunt, de fapt, turceşti. Regele Carol al XII-lea le-a descoperit pe teritoriul Moldovei de azi

Familiile veneau să cumpere mobilă şi petreceau o zi întreagă în acest mic sat din pădure, Älmhult, unde era construit magazinul. Aşa s-a născut ideea restaurantului, pentru că oamenii nu aveau de unde să cumpere şi mâncare. Ideea a fost ca toţi clienţii să se simtă îngrijiţi şi bineveniţi, un concept unic în acea vreme.

Între mobilierul comercializat de retailer şi mâncarea din restaurant e o legătură strânsă. 

„Pornim de la ideea că designul şi calitatea trebuie să fie accesibile tuturor. Ori de câte ori proiectăm ceva, ţinem cont de cinci elemente: preţ scăzut, formă, funcţionalitate, calitate şi durabilitate. Aplicăm aceleaşi principii şi în ceea ce priveşte mâncarea“, a explicat Michael la Cour, Managing Director of IKEA Food Services. Nimic mai adevărat: unde mai găseşti astăzi un hot dog care să coste doar 2 lei?

În ceea ce priveşte preparatul favorit al clienţilor, evident vorbim despre chifteluţele suedeze. Deşi intrate în meniu relativ târziu, în anii ʼ80, clebrele chifteluţe cu piure, sos şi gem de merişoare au cucerit lumea întreagă şi astăzi sunt cel mai vândut produs Ikea, după cum spune Michael la Cour.

De ce e mâncarea atât de ieftină?

Ideea fondatorului Ingvar Kamprad a fost că, după multe ore petrecute în magazin, printre piese de mobilier, oamenii nu vor fi doar obosiţi şi înfometaţi, ci şi un pic confuzi. Astfel, după o masă săţioasă şi gustoasă, vor face mult mai uşor o alegere şi vor cumpăra mobilă. De altfel, printre angajaţii retailerului circulă o vorbă: „Chifteluţele suedeze sunt cel mai bun vânzător de canapele“.

Acesta este şi motivul pentru care mâncarea este atât de ieftină. Chris Spear, un bucătar care a lucrat la un restaurant Ikea, a explicat: „Politica lor este să aibă cel mai mic preţ pe o rază de 30 de kilometri, chiar dacă asta înseamnă, uneori, să iasă în pierdere cu mâncarea. În acelaşi timp, însă, tocmai v-au vândut mobilă de 1.000 de dolari“.



Recente

Regina Margareta a Danemarcei  foto  Shutterstock jpg
bebeluș  foto   Shutterstock jpg
Rachel McAdams    jpg
Leonardo DiCaprio  foto   Shutterstock jpg
muzica din adolescenta aduce beneficii  jpg
Zac Efron  jpg
Beyonce   foto   Instagram jpg
caine  jpg
Familia Addams jpeg
Ce diete urmează vedetele  jpg
Coperta Click! pentru femei Nr  8 2024 jpg
4 rihanna profimedia 0421395391 jpg jpeg
James Bond, Daniel Craig jpeg
Gordon Ramsay  jpeg
Tori Spelling  foto   Shutterstock jpg
Cindy Crawford jpg
Gwyneth Paltrow, Chris Martin  jpg
OCC Elixirul Dragostei UNITER jpg
LENNY KRAVITZ   UNTOLD 2024 (1) jpeg
eclipsa  foto   Shutterstock jpg