FOTO Lumânările cu miros de chiftele de la Ikea şi scandalul în care a fost implicat acest produs alimentar
Binecunoscutul brand de mobilă şi accesorii de casă a scos pe piaţă un produs inedit, cu ocazia aniversării de 10 ani de Ikea Family – o lumânare cu miros de chiftelele lor faimoase.
„Pentru mulţi oameni, unul dintre primele lucruri care le vin în minte atunci când se gândesc la Ikea sunt delicioasele şi accesibilele chiftele suedeze”, a declarat pe bună dreptate Sho Matsuzaki, directorul creativ de la Ogilvy, agenţia de creaţie care a lucrat cu brandul suedez.
„Nu mai există niciun alt brand de mobilă care să fie apreciat la fel de mult şi pentru mâncarea sa, aşa că, pentru aniversarea de 10 ani ai IKEA Family, ne-am gândit să creăm ceva surprinzător, pe care membrii IKEA Family şi cei care îndrăgesc chiftelele suedeze să îl aprecieze. Şi, într-adevăr, lumânarea chiar miroase a chiftele Ikea!”, a ţinut acesta să completeze pentru The Post.
Lumânarea cu pricina face parte dintr-o ediţie limitată, de care clienţii americani pot profita.
În 2018, un utilizator Twitter a prezis parcă viitorul, sugerând ca IKEA să producă această lumânare încă de pe atunci. „Ikea ar trebui să facă o lumâncare cu aromă de chiftelele suedeze!”, a recomandat acesta.
Însă, faimoasa companie n-a primit numai feedback pozitiv cu privire la acest produs alimentar.
În Cehia, în 2013, inspectorii alimentari au descoperit ADN de cal într-un lot de carne pentru chiftele. Ikea a retras imediat carnea respectivă din restaurantele ei şi a declarat, pentru The Wall Street Journal, că inspectorii lor nu au făsit aşa ceva în produsele lor. Scandalul a trecut la fel de repede precum apăruse, iar chiftelele au revenit în farfuriile oamenilor din întreaga lume şi sunt, din nou, apreciate şi de români.
Totuşi ideea de-a crea o lumâncare cu un miros complet surprinzător nu e tocmai originală. În 2019, KFC a scos pe piaţă tot o lumânare, care mirosea ca unul dintre sosurile lor şi anul trecut actriţa Gwyneth Paltrow a scos la vânzare o lumâcare care mirosea ca vaginul faimoasei vedete de la Hollywood şi, în ciuda preţului destul de mare – 75 de dolari bucata –, s-a vândut ca pâinea caldă.
Foto - Shutterstock, IKEA