Istoria lenjeriei intime de bărbaţi. După cel de-al Doilea Război Mondial, lenjeria a început să fie tot mai colorată
Trăim în vremurile în care bărbaţii au posibilitatea să îşi cumpere diverse modele de lenjerie, de lux, la modă, în stilurile şi în culorile preferate. Însă bărbaţii de altădată nu au fost chiar atât de norocoşi…
Dacă acum aproape toate brandurile de lux creează şi modele de chiloţi pentru bărbaţi, odinioară, reprezentanţii sexului puternic purtau chiloţi din piele voluminoasă, legaţi şi fixaţi de corp, realizaţi de către soţiile lor. Ele făceau chiloţi chiar şi din lână sau din alte materiale, din cauza cărora mersul la toaletă părea pur şi simplu o corvoadă.
Prima îmbrăcăminte cunoscută masculină a fost lenjeria intimă. Mulţi bărbaţi din antichitate purtau pur şi simplu o bucată de ţesătură (uneori din piele), pe care o legau cu curea în talie. Cea mai veche a fost descoperită în Alpi, lângă rămăşiţele mumificate ale lui Ötzi, omul zăpezilor. Ötzi este cea mai veche mumie europeană cunoscută. Ötzi a trăit în Epoca cuprului, estimată în jurul anului 3.300 î.Hr. Oamenii de ştiinţă cred că Ötzi, omul zăpezilor îşi acoperea zonele „ruşinoase‟ cu iarbă ţesută. Un alt susţinător al lenjeriei intime a fost chiar regele egiptean Tutankhamon, care a trăit în aceeaşi perioadă cu Otzi, omul zăpezilor.
Mult mai târziu, pe măsură ce romanii au ajuns la putere, au început să apară noi modele de lenjerie intimă. Un exemplu notabil sunt pantalonii „braies‟, uşor largi şi lungi până la mijlocul gambei. În timp, aceşti pantaloni au devenit mai strânşi, asemănându-se mai mult cu colanţii. Versiunea elegantă a pantalonilor „braies‟ erau pantalonii „chausses‟, cei care acopereau întregul picior. Aceşti pantaloni erau comozi şi simbolizau masculinitatea.
În anul 1830, au devenit la modă pantalonii lungi, care ţineau locul lenjeriei intime. Mai exact, pantalonii „Long Jhones‟ numiţi după celebrul luptător de box, care şi-a dorit să poarte ceva mai confortabil în momentul în care se afla la competiţii.
Când a apărut slipul
Primul slip a fost inventat în anul 1943 de către Arthur Kneibler. Slipul era similar cu cel de astăzi şi le oferea tuturor bărbaţilor un plus de confort. În primele trei luni de la lansare s-au vândut peste 30.000 de perechi şi au fost cea mai populară invenţie de lenjerie intimă. La scurt timp după aceea, invenţia s-a extins, iar marca a primit numele de „Jockey‟.
După încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial, lenjeria pentru bărbaţi a fost din ce în ce mai colorată, cu desene geometrice şi abstracte. În 1951, apare brandul „Fruit of the Loom‟, fondat de către fraţii Knight, Benjamin şi Robert. Bradul a devenit cunoscut pentru modele lor de chiloţi cu mere pictate sau cu diverse fructe, incredibil de populare la acea vreme.
În anul 1970, marele brand de haine Calvin Klein a lansat pe piaţă modele de lenjerie intimă, iar în anul 1980 au apărut primii boxeri.
Sursă foto: Shutterstock