Sunt multe modalităţi de a uita de problemele cotidiene, însă nu există nimic care să îţi relaxeze creierul mai mult decât o baie caldă. Temperatura ideală a apei pentru băile relaxante este de 30-32 de grade.

Iată ce beneficii îţi poate aduce o baie caldă

În cazul persoanelor care suferă de artrită, o baie caldă ajută la reducerea inflamaţiilor articulaţiilor. Specialiştii recomandă adăugarea în apă a sării Epsom (n.r. sulfat de magneziu), care are rolul de a calma durerea, dar şi de a înlătura celule moarte ale pielii, dându-i un aspect proaspăt şi catifelat.

Este posibil să nu ne placă pielea încreţită pe care o obţinem după o baie fierbinte, însă efectul este unul pozitiv. Porii pielii se deschid şi permit corpului să elimine toxinele. Nu în ultimul rând, pielea rămâne umedă mai mult timp, ceea ce o împiedică să se usuce.

Reduce tensiunea arterială

Căldura ridică nivelul de oxid nitric, molecula care are rolul de a dilata vasele de sânge şi de a reduce tensiunea arterială, ţinându-se astfel la distanţă afecţiunile cardiace. Scufundarea în apa caldă până la gât creează presiune fizică asupra corpului şi creşte capacitatea inimii. Potrivit unor cercetări, băile frecvente reduc riscul de infarct miocardic şi de accident vascular cerebral.

Atenuează durerile de cap şi ajută persoanele cu diabet

Durerea de cap este cauzată de îngustarea vaselor de sânge. Astfel, apa caldă atenuează presiunea asupra vaselor de sânge şi, implicit, reduce durerile de cap. Oxigenul ajunge la celulele corpului, inclusiv la creier.

Un alt beneficiu constă în îmbunătăţirea circulaţiei periferice la persoanele cu diabet de tip 2. O baie fierbinte are efect de reducere a nivelului de zahăr din sânge.

Benefică în cazul răcelii sau gripei

Atunci când se schimbă anotimpurile, suntem mai predispuşi la răceli. Dacă avem nasul înfundat, o baie caldă poate fi un remediu excelent. Vaporii de apă caldă ajută la curăţarea cavităţii nazale, făcând mucusul mai fluid şi facilitând, astfel, eliminarea acestuia.

Cu toţii ar trebui să ne oferim cât mai des acest răsfăţ, în special pentru că o baie caldă ne ajută să adormim repede şi să avem un somn calitativ. Dacă aveţi un cap de duş puternic, atunci e şi mai bine. Lasaţi apa fierbinte să funcţioneze ca un masaj pe umeri, pe gât şi pe spate.

Aşadar, dacă vreţi să fiţi mai sănătoşi şi mai relaxaţi, faceţi o baie cu apă caldă timp de 10-15 minute, cel puţin o dată pe săptămână, înainte de somn. Este un moment de neegalat pentru a practica meditaţia, aşa că puteam profita de acest lucru, mai ales dacă adăugăm şi uleiuri esenţiale în apă.