De ce vinde Ikea mâncare şi de ce este atât de ieftină

2 shutterstock 1778085137 jpg jpeg

„E dificil să faci afaceri pe stomacul gol“, a spus Ingvar Kamprad, fondatorul Ikea. Din această constatare simplă s-a născut conceptul restaurantelor nelipsite din magazinele retailerului de mobilă şi fără de care o vizită la Ikea este de neconceput pentru mulţi.

Aceste cuvinte rostite cu mulţi ani în urmă de Ingvar Kamprad (foto 3 galerie) rămân valabile în orice epocă şi pot fi extrapolate la shopping. Este aproape imposibil să faci cumpărături pe stomacul gol, nu ? Acesta este doar unul dintre motivele pentru care, în 1956, Ingvar a decis să deschidă un restaurant chiar în primul magazin din Älmhult, Suedia (foto 4, 5 galerie).

Citeşte şi

Chifteluţele suedeze sunt, de fapt, turceşti. Regele Carol al XII-lea le-a descoperit pe teritoriul Moldovei de azi

Familiile veneau să cumpere mobilă şi petreceau o zi întreagă în acest mic sat din pădure, Älmhult, unde era construit magazinul. Aşa s-a născut ideea restaurantului, pentru că oamenii nu aveau de unde să cumpere şi mâncare. Ideea a fost ca toţi clienţii să se simtă îngrijiţi şi bineveniţi, un concept unic în acea vreme.

Între mobilierul comercializat de retailer şi mâncarea din restaurant e o legătură strânsă. 

„Pornim de la ideea că designul şi calitatea trebuie să fie accesibile tuturor. Ori de câte ori proiectăm ceva, ţinem cont de cinci elemente: preţ scăzut, formă, funcţionalitate, calitate şi durabilitate. Aplicăm aceleaşi principii şi în ceea ce priveşte mâncarea“, a explicat Michael la Cour, Managing Director of IKEA Food Services. Nimic mai adevărat: unde mai găseşti astăzi un hot dog care să coste doar 2 lei?

În ceea ce priveşte preparatul favorit al clienţilor, evident vorbim despre chifteluţele suedeze. Deşi intrate în meniu relativ târziu, în anii ʼ80, clebrele chifteluţe cu piure, sos şi gem de merişoare au cucerit lumea întreagă şi astăzi sunt cel mai vândut produs Ikea, după cum spune Michael la Cour.

De ce e mâncarea atât de ieftină?

Ideea fondatorului Ingvar Kamprad a fost că, după multe ore petrecute în magazin, printre piese de mobilier, oamenii nu vor fi doar obosiţi şi înfometaţi, ci şi un pic confuzi. Astfel, după o masă săţioasă şi gustoasă, vor face mult mai uşor o alegere şi vor cumpăra mobilă. De altfel, printre angajaţii retailerului circulă o vorbă: „Chifteluţele suedeze sunt cel mai bun vânzător de canapele“.

Acesta este şi motivul pentru care mâncarea este atât de ieftină. Chris Spear, un bucătar care a lucrat la un restaurant Ikea, a explicat: „Politica lor este să aibă cel mai mic preţ pe o rază de 30 de kilometri, chiar dacă asta înseamnă, uneori, să iasă în pierdere cu mâncarea. În acelaşi timp, însă, tocmai v-au vândut mobilă de 1.000 de dolari“.



Recente

Kristopher Lambert  foto   Tarzan, imdb jpg
WhatsApp Image 2025 03 07 at 01 38 04 jpeg
Kim Kardashian  sursa foto   Instagram jpg
shutterstock 250528087 jpg
miri  sursa foto   Shutterstock jpg
Brad Pitt, Angelina Jolie  foto   Shutterstock jpg
shutterstock 1125417326 jpg
Gene Hackman  foto   Shutterstock jpg
Regina Elisabeta a II a, Melania Trump  foto   Shutterstock jpg
shutterstock 2060181572 jpg
Olivia Culpo  foto   Instagram jpg
Jennifer Lopez  foto   Instagram jpg
Jada Pinkett Smith  foto  Shutterstock jpg
Paris Hilton  foto   Instagram jpg
emma inimioara jog jpeg
Gene Hackman și soția  foto   Shutterstock jpg
Jennie Garth, Shannen Dohaerty  foto   Shutterstock jpg
Jennifer Lopez  foto   Instagram jpg
shutterstock 1962242731 jpg
carte  foto   Shutterstock jpg