Cum a afectat pandemia de coronavirus viaţa a 15.000 de oameni din 11 ţări în care activează Ferratum

1 ferratum covid barometru jpg jpeg

A 12-a edi┼úie a sondajului interna┼úional Ferratum privind comportamentul consumatorilor ne r─âspunde la c├óteva ├«ntreb─âri importante despre aceasta perioad─â de izolare ┼či despre planurile financiare din acest an.

A 12-a edi┼úie a sondajului interna┼úional Ferratum privind comportamentul consumatorilor ne r─âspunde la c├óteva ├«ntreb─âri importante despre aceasta perioad─â de izolare ┼či despre planurile financiare din acest an.

Rezultatele Barometrului de Var─â FerratumÔäó 2020 - Edi┼úia Covid-19, marcheaz─â cea a 12-a cercetare consecutiv─â realizat─â cu success ├«n aproape 15.000 de gospod─ârii din 11 ┼ú─âri. Acestea includ detalii despre maniera ├«n care Pandemia Mondial─â Coronavirus a afectat via┼úa oamenilor din ├«ntreaga lume ┼či comportamentul de consum, pe ce anume au cheltuit cei mai mul┼úi bani ├«n perioada izol─ârii, care sunt planurile lor pentru lunile urm─âtoare ┼či cum ┼či-au gestionat finan┼úele. De asemenea, ace┼čtia au fost ├«ntrebati ┼či despre cump─âr─âturile online, despre modul de plat─â preferat (card vs. cash) ┼či de ce anume se tem cel mai mult ├«n ceea ce prive┼čte Covid-19.

Rezultatele din acest an arat─â c─â 66% dintre responden┼úi vor cheltui mai pu┼úini bani ├«n perioada vacan┼úei de var─â, ├«n compara┼úie cu aceea┼či perioad─â a anului trecut, ├«n timp ce doar 8% au indicat c─â vor cheltui la fel de mult sau mai mult dec├ót vara trecut─â. Rezultatele arat─â c─â peste 50% dintre responden┼úi au fost afecta┼úi de pandemia mondial─â ┼či ┼či-au anulat planurile din aceast─â var─â. 25% si-au anulat c─âl─âtoriile ├«n afara ┼ú─ârii, ├«n timp ce 15% ┼či-au anulat planurile de cump─ârare a unei ma┼čini ├«n acest an. 10% aveau de g├ónd s─â achizi┼úioneze o cas─â nou─â, dar mai degrab─â ar ├«nt├órzia acest lucru ┼či se vor concentra pe economii.

Anularea planurilor ar putea fi cauzat─â de faptul c─â 13% dintre responden┼úi au men┼úionat c─â ┼či-au pierdut locul de munc─â ┼či sunt ├«n prezent ┼čomeri ca urmare a m─âsurilor luate ├«n perioada Covid-19 ┼či, ├«n acela┼či timp, 18% au avut salariul diminuat. 58% sunt noroco┼čii care nu au fost afecta┼úi financiar ┼či sunt la acela┼či nivel al salariului dinainte de Covid-19.

SUNTEM CU TO┼óII ├ÄN ACEASTA SITUA┼óIE! S─â privim, totu┼či, partea pozitiv─â a lucrurilor: distan┼úarea social─â ne-a apropiat.

Poate am stat departe unii de al┼úii, dar perioada de izolare ne-a apropiat. Faptul c─â am lucrat de acasa ne-a f─âcut, de asemenea, s─â construim conexiuni ┼či mai puternice. Sondajul nostru arat─â faptul c─â Pandemia Mondial─â de Coronavirus a afectat ├«ntreaga lume pe diferite niveluri, dar ne-a ajutat, de asemenea, s─â dezvolt─âm noi hobby-uri, s─â tr─âim o via┼ú─â mai s─ân─âtoas─â, s─â ├«nv─â┼ú─âm cum s─â ne gestion─âm mai bine finan┼úele, s─â apreciem lucrurile m─ârunte ale vie┼úii ┼či ne-au adus mai aproape de noi familiile ┼či pe cei dragi.

├Än ultimele luni, oamenii s-au uitat mai mult la televizior, ca activitate principal─â (15%), probabil s─â fie la curent cu ┼čtirile legate de Covid-19, au vorbit mai mult la telefon cu prietenii ┼či familia (13%), au petrecut ├«n continuare timp ├«n aer liber dedicat plimb─ârilor zilnice. sau antrenamentelor (11%) ┼či, de asemenea, au urm─ârit Netflix sau streaming online ├«n general (10%).

├Än general, oamenii sunt sociabili prin natura lor ┼či totu┼či li s-a cerut s─â tr─âiasca izola┼úi. ┼×ti┼úi ce anume le-a lipsit acestora cel mai mult ┼či care este primul lucru pe care l-au f─âcut dup─â izolare? A┼ča este: familia (18%) ┼či prietenii (16%). Oamenilor le-au lipsit ie┼čirile, pr├ónzurile la restaurante ┼či serile la terase. C─âl─âtoriile ├«n afara ┼ú─ârii, excursiile pe litoral, via┼úa social─â ┼či cultural─â (cinema, teatru, concerte), chiar ┼či c─âl─âtoriile ├«n ┼úar─â sunt alte r─âspunsuri pe care oamenii au apreciat c─â vor s─â le fac─â imediat ce le va fi permis. Doar 3% dintre responden┼úi duc dorul vie┼úii de birou. Motivul s-ar putea datora faptului c─â au ├«nv─â┼úat s─â lucreze de la distan┼ú─â sau vor doar s─â aib─â o vacan┼ú─â obi┼čnuit─â de var─â ┼či s─â li se permit─â s─â se ├«ntoarc─â la via┼úa lor ├«nainte de Covid-19.

Cine va aloca cel mai mult vacanţei de vară din 2020?

C├ónd vine vorba despre cheltuielile din acest an, bulgarii afirm─â c─â aproximativ 86% din veniturile lunare vor fi alocate vacan┼úei de var─â, urma┼úi de croa┼úi cu 72%, letoni cu 50% ┼či de rom├óni, cei din urm─â aloc├ónd 49% din veniturile lunare planurilor de var─â. La cel─âlalt cap─ât al graficului g─âsim nordicii care cheltuiesc aproximativ 30% din veniturile lor lunare pentru activit─â┼úile de var─â. (Suedia 31% ┼či Danemarca 29%).

De┼či aproape 61% dintre rom├óni ┼či-au anulat planurile de c─âl─âtorie din acest an, ace┼čtia vor aloca cea mai mare parte din venituri concediului de var─â ┼či se vor orienta c─âtre destina┼úiile interne.

Cheltuim mai puţin, economisim mai mult

28% din respondenţii celor 11 ţări analizate au declarat că intenţionează să cheltuiască maximum 200 de euro în următoarele 2-3 luni, 12% vor cheltui în jur de 1300 de euro, în timp ce doar 9% vor cheltui mai mult de 2000 de euro.

Responden┼úii inten┼úioneaz─â s─â-┼či acopere cheltuielile de var─â ├«n acest an cu ajutorul economiilor (45%), ├«n timp ce 31% ├«i vor acoperi cu un ├«mprumut Ferratum. 35% nu au luat un ├«mprumut ├«n ultimul timp pentru c─â nu aveau nevoie de bani, ├«n timp ce 25% au avut nevoie de ajutor financiar, dar nu au accesat ├«mprumuturile Ferratum, fiind ├«ngrijorati c─â nu le vor putea rambursa la timp. 20% au men┼úionat c─â au cheltuit mai pu┼úini bani ├«n ultima vreme fiind acas─â ├«n timpul izol─ârii.

Cele mai mari cheltuieli în timpul izolării Covid-19

C├ónd au fost ├«ntreba┼úi pe ce anume au cheltuit banii lunile trecute, ├«n timpul izol─ârii, 52% au declarat dintre responden┼úi au declarant c─â au cump─ârat alimente, urmate de ├«mbun─ât─â┼úiri la domiciliu (13%), haine ┼či ├«nc─âl┼ú─âminte (12%) ┼či produse de ├«ngrijire personal─â (10%). De asemenea, oamenii au sprijinit afacerile locale ┼či au ales s─â comande m├óncare de la restaurantele lor preferate (7%).

Unele ţări s-au schimbat dramatic în comparaţie cu anii precedenţi. De exemplu, Norvegia a ocupat poziţia de top-spender cu cea mai mare sumă alocată în 2019 (68%) vacanţei de vară. Cu toate acestea, rezultatele din acest an au găsit Norvegia pe locul 10, cu doar 36% din venitul disponibil al gospodăriei folosit pentru vacanţa de vară din 2020.

Cum ┼či-au petrecut rom├ónii timpul ├«n perioada Covid-19

15% dintre responden┼úi au afirmat c─â cea mai mare parte din izolare au dedicat-o filmelor ┼či serialelor online, 12% au vizionat programele TV ┼či 11% au vorbit constant cu familia ┼či prietenii la telefon sau prin intermediul canalelor de socializare. De aceea, 21% dintre ei au afirmat c─â primul lucru pe care ├«l vor face dup─â ce se va sf├ór┼či aceast─â perioad─â de izolare, va fi s─â-┼či viziteze familia ┼či apoi prietenii (15%). ├Än procent de 10% rom├ónilor le-au lipsit ie┼čirile la terase, excursiile la mare ┼či c─âl─âtoriile ├«n ┼úar─â.

Viitorul ├«nseamn─â digitalizare! Pl─â┼úile ├«n numerar pierd teren, cele online sunt ├«n continu─â cre┼čtere

Pl─â┼úile online sunt preferate de 52% dintre responden┼úi, 25% utilizeaz─â ├«n continuare numerar, iar 25% ar alege transferuri bancare la comenzile online. Cele mai digitalizate ┼ú─âri ├«n ceea ce prive┼čte pl─â┼úile online sunt Norvegia (86%), Australia (79%) urmate ├«ndeaproape de Danemarca (77%). La sf├ór┼čitul graficului g─âsim Finlanda (28%), prefer├ónd metodele de plat─â prin transfer bancar (52%), ┼či Bulgaria (27%), bulgarii fiind mai tradi┼úionali┼čti prefer├ónd numerar la livrare (71%).

Cump─âr─âturile online vs. cump─âr─âturile offline

68% dintre responden┼úi ├«nc─â prefer─â cump─âr─âturile tradi┼úionale ├«n detrimentrul celor online. Acest lucru este diferit ├«n compara┼úie cu anii preceden┼úi, iar explica┼úia este simpl─â: oamenii nu au mai fost la cump─âr─âturi, deoarece ultimele dou─â luni au fost ├«n izolare ┼či au achizi┼úionat totul online.

Peste jumătate dintre suedezi preferă să cumpere online în continuare (62%), în timp ce majoritatea celorlalte ţări vor continua să cumpere offline, odată ce li se va permite din nou.

Topul cheltuielilor în 2020

Responden┼úii din toate cele 11 ┼ú─âri ar cheltui cei mai mul┼úi bani pentru urm─âtoarele trei activit─â┼úi: alimente (23% din bugetul lor), mobilier pentru cas─â (11%), finan┼úarea activit─â┼úilor pentru copii (10%) ┼či c─âl─âtorii ├«n ┼úar─â (10%).

Toate ţările au pus pe primul plan alimentele, doar Estonia a menţionat că cele mai mari cheltuieli vor fi alocate călătoriilor interne (17%).

Lunile urm─âtoare, 15% dintre rom├óni vor cump─âra produse pentru familie, 11% vor achizi┼úiona vacan┼úe ├«n ┼úar─â ┼či 10% ├«┼či vor ├«nnoi garderoba de var─â.

Cum a fost realizat Barometrul de Var─â Ferratum Group 2020Ôäó - edi┼úia 2020 - Covid-19?

ÔÇó Sondajul a fost efectuat de Ferratum Group ├«n r├óndul clien┼úilor ┼či non-clien┼úilor s─âi, ├«n 11 ┼ú─âri, sub forma unui chestionar online standardizat pentru toate ┼ú─ârile. Veniturile sunt declarate ├«n moneda local─â, iar consumul relativ este calculat ├«n raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare ┼úar─â.

ÔÇó Aproape 15.000 de gospod─ârii au participat la sondaj. Responden┼úii au v├órsta cuprins─â ├«ntre 18 ┼či peste 61 de ani. 57% dintre participan┼úi au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospod─âriilor participante a fost cuprins ├«ntre ÔéČ827 ÔÇô ÔéČ3672. M─ârimea medie a gospod─âriei ├«n r├óndul responden┼úilor a fost de 3.5 persoane.

ÔÇó Pe l├óng─â factorii demografici, responden┼úii au fost ├«ntreba┼úi despre venitul disponibil lunar, cum le-a schimbat via┼úa ┼či comportamentul de consum perioada de pandemie, pe ce au cheltuit bani ├«n timpul izol─ârii, care sunt planurile lor de cheltuieli pentru lunile viitoare ┼či de ce anume se tem mai mult ├«n ceea ce prive┼čte Covid-19.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor interna┼úional de servicii bancare mobile ┼či de credite on-line destinate persoanelor fizice ┼či ├«ntreprinderilor mici, distribuite ┼či gestionate pe dispozitive mobile. Fondat ├«n anul 2005 ├«n Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid ├«n peste 20 de ┼ú─âri din Europa, Africa, America de Sud ┼či de Nord ┼či regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier ├«n tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se afl─â ├«n prim-planul revolu┼úiei bancare digitale. Serviciul de Mobile Bank, lansat ├«n anul 2016, este o platform─â inovatoare care ofer─â o gam─â larg─â de servicii bancare, inclusiv pl─â┼úi ┼či transferuri digitale ├«n timp real ├«ntr-o singur─â aplica┼úie. ├Än prezent este disponibil─â ├«n cinci pie┼úe europene. Ferratum are un portofoliu de aproximativ 680.000 de clien┼úi activi - care au un cont deschis ├«n cadrul Mobile Bank sau un ├«mprumut luat ├«n ultimele 12 luni (ultima actualizare: 31 martie 2020).

Grupul Ferratum este listat în Prime-Standard la Bursă de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.ferratumgroup.com.



Recente

cuplu   compatibilitate   shutterstock 2109780596 jpg
inselat   shutterstock 1432057382 jpg
cuplu   copil   shutterstock 1440913325 jpg
divort shutterstock 538377070 jpg
femeie sexy shutterstock 378433924 jpg
acadea   inima   shutterstock 1908616198 jpg
shutterstock 1904293498 jpg
cuplu cearta shutterstock 2100080539 jpg
cuplu certat jpeg
Indifelitate jpg
cuplu   shutterstock 1673456887 jpg
barbat si femeie shutterstock 149223914 jpg
cuplu   man g580e3df0f 1280 jpg
medicamente   barbat   shutterstock 2019419141 jpg
relatii toxice violeta moisa util mic  mp4 thumbnail png
inel logodna   cerere casatorie   love g2cc41c38e 1280 jpg
cuplu   shutterstock 2086941742 jpg
Cuplu jpg
mireasa   pixabay  bride gc93a96564 1280 jpg
sampanie shutterstock 263409551 jpg