Sfaturi pentru a ţine furia sub control

1 67129 original jpg jpeg

Îţi sare ţandăra aproape din orice? Intri des în conflicte? Furia este o emoţie normală şi sănătoasă, dar când se întâmplă des, poate avea consecinţe negative asupra relaţiei de cuplu.

Te enervezi repede

Treci uneori prin momente în care simţi că nu poţi îmblânzi „bestia“ din tine? Trebuie să înveţi să-ţi exprimi emoţiile,însă fără a-i răni pe ceilalţi.

Cum să faci:Exprimă-ţi supărarea atunci când eşti calmă. Când ai început să gândeşti limpede,arată-ţi frustrarea,dar fără a isca  o ceartă. Spune ce te nemulţumeşte şi de ce ai nevoie,în mod clar şi direct.

Ai ieşiri necontrolate

Toată lumea are o reacţie fizică la furie. Inima bate mai tare şi respiri  sacadat. Pot fi şi alte semne,tensiune în umeri sau încleştarea pumnilor.

Cum să faci:Trage aer în piept şi numără până la 10. Furia s-ar putea domoli. Dacă e necesar,pleacă,pentru câteva momente,departe de situaţia şi persoana care te-au înfuriat.

Nu te poţi relaxa rapid

Dacă ai reuşit să identifici semnele unei stări de nervi pe cale de a erupe,treci la pasul următor. Adică,starea de relaxare.

Cum să faci:Activitatea fizică poate produce o eliberare a emoţiilor,mai ales dacă eşti pe cale să‑ţi sară ţandăra. Dacă furia creşte,du-te şi aleargă sau fă o plimbare lungă.

Sfatul specialistului:Anda Păcurar,psihoterapeut,www.psihocenter.ro

În stare de furie,există soluţii de moment aplicabile în câteva secunde. Alergarea pe unii îi relaxează,pe alţii îi încarcă de şi mai multă energie pe care o vor folosi în accese de furie. Unii bărbaţi  lovesc un sac de box pentru a se relaxa,alţii pentru a se încărca.

Înotul şi echitaţia pot fi mult mai eficiente în dezvoltarea autocontrolului şi în relaxare. Oamenii nu ar trebui să aştepte prea mult până să apeleze la un psiholog,adesea perioadele de stres prelungit sau menţinerea unei stări negative pot modifica personalitatea.