Odată cu trecerea timpului,la femei se poate manifesta slăbirea muşchilor pelvieni. Însă exerciţiile Kegel pot reface tonusul muscular la acest nivel. Totul e să exersezi cât de mult muşchii implicaţi în procesul urinării.

Ca să-ţi dai seama care sunt aceştia,încordează-ţi muşchii,la fel ca în situaţia când încerci să te abţii să urinezi. Apoi contractă vreo cinci secunde şi relaxează,tot aproximativ cinci secunde.

Rezultatele apar,însă în timp,nu peste noapte. Fă aceste exerciţii de două ori a câte cinci minute de exerciţii zilnic. Abia după aproape o lună poţi spune că te bucuri de primele efecte pozitive.

Poţi face exerciţiile şi din poziţia în picioare sau stând pe scaun.

Dacă vrei puţină diversificare,poţi creşte durata de încordare urmată de relaxare de la cinci secunde la zece,apoi la douăzeci şi în final la treizeci de secunde,alternativ.

Ajută la naştere

Unii medici şi nu numai recomandă aceste exerciţii în timpul sarcinii,pentru a contracara modificările din această perioadă,care slăbesc muşchii ce controlează fluxul urinar.

Dacă le efectuezi în timpul sarcinii,timp de câteva luni înainte de naştere,îţi vor pregăti muşchii pelvieni pentru travaliu. De asemenea,reduc riscul de hemoroizi după naştere şi grăbesc vindecarea dacă,de exemplu,s-a produs o ruptură musculară în timpul naşterii/

Gimnastica musculaturii pelviene este un bun remediu când ai nevoie de o îmbunătăţire a tonusului vaginal. Exerciţiile Kegel uşurează reluarea vieţii sexuale după naştere. În plus,acestea pot duce şi la îngustarea vaginului.