Ce puncte din palmă te eliberează de dureri dacă sunt apăsate

1 shutterstock 87425327 jpg jpeg

Dacă te-ai surprins uneori că îţi masai palmele atunci când erai îngrijorată, anxioasă, află că presiunea exercitată asupra unor puncte din palmă poate fi salvarea când nu mai ştii cum să scapi de anumite dureri.

Când muşchii sunt supuşi unei tensiuni ridicate, aceştia acumulează acid lactic, cauzând dureri, rigiditate chiar şi spasme musculare. Prin masarea anumitor puncte din palmă se îmbunătăţeşte circulaţia arterială, ceea ce duce la un plus de oxigen către ţesuturi, organe vitale, articulaţii şi muşchi.

Punctul Hegu alungă durerile de cap

Acest punct se află în palmă, între degetul mare şi cel arătător. Dacă îl presezi te ajută în special în cazurile în care ai dureri care sunt localizate în creştetul capului sau în regiunea frunţii. Masarea zonei alină şi durerile de sinusuri sau de dinţi. Păstrează presiunea asupra punctului acesta timp de un minut la fiecare mână.

Punctul Zhen îţi redă mobilitatea gâtului

Câteodată ţi se întâmplă să te trezeşti cu gâtul strâmb din cauza poziţiei de somn nepotrivite? Scapă de disconfort cu ajutorul presopuncturii. Masează aşa numitul punct Zhen, aflat pe dosul palmei. Porneşte de la zona dintre degetul arătător şi cel mijlociu, apoi coboară către încheietură.

Punctul Nei Guan te scapă de stările de greaţă

Pune presiune peacest punct pentru a avea o dimineaţă mai bună dacă suferi de stări de greaţă în timpul sarcinii sau dacă ai rău de mare. Ţine degetul arătător pe antebraţul interir şi măsoară de două ori lăţimea degetului mare în jos de la nivelul încheturii mâinii. Aplică presiune între cele două tendoane.

Punctul Yao Tong Xue combate durerile de spate

În caz de dureri de spate poţi aplica presiune pe două puncte. Unul se află între degetul arătător şi cel mijlociu, altul între inelar şi dorul palmei. Presează zona 1-2 minute la fiecare mână.

Punctul Shaofu te protejează contra anxietăţii

Acest punct se află în palmă, acolo unde degetul mic atinge palma atunci când strângi pumnul nu prea strâns. Presează timp de câteva minute până când simţi că te-ai eliberat de nelinişti şi de agitaţia dată de situaţiile stresante.

@shutterstock