Mai puţin dar mai bun. Designul, încotro?

1 75912 original jpg jpeg

Profesorul Hansjerg Maier-Aichen realizează de mulţi ani tururile ghidate la târgurile Ambiente şi Tendence, facilitând înţelegerea tendinţelor actuale în domeniul decoraţiilor şi a designului de obiect. În opinia sa, designul înseamnă în primul rând, comunicare. Prezentăm câteva dintre ideile exprimate, care conturează şi preferinţele consumatorilor.

O puternică revenire se constată spre design şi art&craft. În prezent, piaţa bunurilor de larg consum destinate casei este invadată de produse, în general arhetipuri. Într-adevăr, trăim într-o societate a consumului, fabricile produc tot mai mult iar piaţa trebuie să ţină pasul, altfel dispar locuri de muncă şi companii. Dar până când? Iată că piaţa dă semne de saturare iar cumpărătorii înclină către mai puţine produse.

Mai puţine dar mai bune iar ediţia din acest an a Târgului Tendence a dovedit din nou şi din plin acest lucru. Produsele de design cu nivel de calitate sporit sunt din ce în ce mai căutate iar viaţa unui produs de design este în creştere (15, chiar şi 20 de ani). Pentru ca un produs nou să poată intra cu succes pe piaţă trebuie să fie modern, original, funcţional, autentic şi, nu în ultimul rând, să aibă înglobate inovaţii şi design.

Astăzi nu este vorba numai de lansarea unui produs, este foarte important cum îl comunici, cum îl transferi, cum îl introduci pe piaţă. Un produs trebuie să stârnească emoţii, empatie, să energizeze atât decorul cât şi oamenii. Cele realizate manual şi cu materiale naturale au cele mai mari şanse. Consumatorii sunt înclinaţi tot mai mult să achiziţioneze produse calitative, chiar dacă preţul este considerabil mai mare.

Aceştia încep să facă tot mai des distincţie între producţia de masă, cea de nişă, seriile limitate şi obiectele unicat. Preţul mic nu mai reprezintă criteriul esenţial pentru cumpărarea unui produs şi nu mai este nici factorul critic care defineşte un produs de lux. Valori ca bunăstarea şi confortul pe care le produce un obiect propus pe piaţă devin din ce în ce mai importante iar luxul nu mai este privit ca ceva exclusivist.



Recente

Longevitate jpg
Quokka   animal jpg
Facebook jpg
elvis jpg
Suzanne Somers 2 shutterstock 537518347 jpg
muzica   chitara   guitars gcfe5d960e 1280 jpg
Zishe Breitbart jpeg
Dakota Johnson jpg
panza de paianjen shutterstock 1761418589 jpg
film mut shutterstock 1208134459 jpg
Victoria B jpg
victima shutterstock 1661010535 jpg
Celebra creatoare de modă Coco Chanel a încetat din viață în 1971 jpeg
Epilare jpg
Tom Cruise jpeg
jeff bridges shutterstock 185455103 jpg
Conserve jpg
Mr Bean  jpg
ronaldo jpg
Luna si Soarele shutterstock 2154153519 jpg