Mai puţin dar mai bun. Designul, încotro?

1 75912 original jpg jpeg

Profesorul Hansjerg Maier-Aichen realizează de mulţi ani tururile ghidate la târgurile Ambiente şi Tendence, facilitând înţelegerea tendinţelor actuale în domeniul decoraţiilor şi a designului de obiect. În opinia sa, designul înseamnă în primul rând, comunicare. Prezentăm câteva dintre ideile exprimate, care conturează şi preferinţele consumatorilor.

O puternică revenire se constată spre design şi art&craft. În prezent, piaţa bunurilor de larg consum destinate casei este invadată de produse, în general arhetipuri. Într-adevăr, trăim într-o societate a consumului, fabricile produc tot mai mult iar piaţa trebuie să ţină pasul, altfel dispar locuri de muncă şi companii. Dar până când? Iată că piaţa dă semne de saturare iar cumpărătorii înclină către mai puţine produse.

Mai puţine dar mai bune iar ediţia din acest an a Târgului Tendence a dovedit din nou şi din plin acest lucru. Produsele de design cu nivel de calitate sporit sunt din ce în ce mai căutate iar viaţa unui produs de design este în creştere (15, chiar şi 20 de ani). Pentru ca un produs nou să poată intra cu succes pe piaţă trebuie să fie modern, original, funcţional, autentic şi, nu în ultimul rând, să aibă înglobate inovaţii şi design.

Astăzi nu este vorba numai de lansarea unui produs, este foarte important cum îl comunici, cum îl transferi, cum îl introduci pe piaţă. Un produs trebuie să stârnească emoţii, empatie, să energizeze atât decorul cât şi oamenii. Cele realizate manual şi cu materiale naturale au cele mai mari şanse. Consumatorii sunt înclinaţi tot mai mult să achiziţioneze produse calitative, chiar dacă preţul este considerabil mai mare.

Aceştia încep să facă tot mai des distincţie între producţia de masă, cea de nişă, seriile limitate şi obiectele unicat. Preţul mic nu mai reprezintă criteriul esenţial pentru cumpărarea unui produs şi nu mai este nici factorul critic care defineşte un produs de lux. Valori ca bunăstarea şi confortul pe care le produce un obiect propus pe piaţă devin din ce în ce mai importante iar luxul nu mai este privit ca ceva exclusivist.



Recente

profimedia 0781580028 jpg
9154533 jpg
RAP007771 JPG
featured image (1) jpg
8409091 jpg
WhatsApp Image 2025 12 14 at 22 24 03 jpeg
Christina Aguilera  foto   profimedia 1024617947 jpg
Prințul Harry  foto   Profimedia jpg
Keira Knightley  foto   profimedia 0969598416 jpg
945c4020 2138 4bff b8ba 1c91f6160dad jpg
Georgina Rodriguez  foto   Profimedia jpg
Britney Spears  sursa foto   Profimedia jpg
Angelina Jolie  foto   TIME, Profimedia jpg
Madonna  foto   Instagram jpg
Rob Reiner  foto   Profimedia jpg
Singur acasă  foto   Profimedia jpg
Cliff Richards  foto   Profimedia jpg
DSC00189 jpeg
Craciunul Nordului jpg
Iulia Vântur   Colinde, Corinde jpeg