Peugeot 208 – Regele leu

Specialist în maşini mici, Peugeot a pus în 208 acel “Je ne sais quoi”. Poate că modelul nu a avut niciodată un design care să revoluţioneze clasa super mini, dar atmosfera şi spaţiul de la interior îl pun pe leuţul francez un pas în faţa rivalilor.
În anii ’80, Peugeot 205 a dat un pic peste cap segmentul super-mini, dominat atunci de Volkswagen Golf. Iar în 1990, 205-ul a fost desemnat “Maşina deceniului”.
A fost maşinuţa care a schimbat soarta companiei franceze, într-o eră în care Peugeot era considerat cel mai conservator dintrei cei trei granzi francezi: Peugeot, Citroen, Renault. 205 a început să-şi facă de cap în WRC. Aşa că doritorii de maşini mici nu puteau rămâne indiferenţi.
Se regăseşte un pic din spiritul raliurilor în maşina de test, strămoşul lui 205: Peugeot 208 cu motor 1.2 pe benzină, cu 110 cai putere şi un cuplu de 205 Nm şi cutie automată cu 6 rapoarte.
Propulsorul îl face pe micul leu vopsit în Orange Power să fie foarte agil, aşa cum l-ai crede când îl priveşti de la exterior. Iar manevrabilitatea îl face atât de uşor de plimbat de pe o bandă pe alta în oraşul aglomerat, în care te baţi pe un loc ca la admiterea la facultate. “Ce obraznic”, ar putea spune cei care te privesc. Nu ai uitat să te asiguri şi să dai semnal, nu-i aşa?
Aşa cum îl vedem astăzi, 208 a apărut în 2012 şi a trecut printr-un facelift în 2015, când a primit Active City Brake, sistem care intervine la viteze de până la 30 km/h, faruri noi, o grilă nouă şi o bară redesenată.