Vedete şi oameni obişnuiţi au ales să ţină post cu rost şi să ajute copiii săraci
Încă de la începutul Postului Crăciunului, Fundaţia Hope and Homes for Children a lansat campania “Rostul Postului” prin care doreşte să dea rost zilelor de post şi provoacă oamenii să ţină post negru o zi şi să doneze contravaloarea meselor din ziua respectivă copiilor care trăiesc cu mai puţin de cinci lei într-o zi.
Până acum s-au alăturat campaniei peste 300 de persoane,vedete,jurnalişti,personalităţi publice,dar şi oameni obişnuiţi care au renunţat la mâncare,în mod virtual,iar unii şi real,pentru a-i ajuta pe copiii care trăiesc în condiţii de sărăcie.Campania a fost iniţiată de Amalia Enache,jurnalist,Dragoş Bucurenci,prezentator şi purtător de cuvânt al Hope and Homes for Children,Ştefan Dărăbuş,director regional pentru Europa Centrală şi de Sud al Hope and Homes for Children şi Magor Csibi,director de program WWF România,iar lor li s-au alăturat actriţa Oana Pellea,Corina Caragea,Vladimir Drăghia,muzicianul Zoli Toth,actorul Marius Manole,antrenoarea Cori Grămescu,Raluca Arvat,Alin ”Coiotu” Dincă,solist vocal în trupa Trooper şi DJ la Rock FM,Otto Sestak,director naţional Hope and Homes for Children România,care au provocat,la rândul lor,alte persoane să susţină această iniţiativă.39% din copiii României trăiesc în condiţii de sărăcie,dintre care unii cu mai puţin de 5 lei pe zi. Sunt zile în care unii dintre ei nu mănâncă deloc. Asta îi face,de cele mai multe ori,pe părinţi să îi lase în grija statului,în orfelinate,unde au de mâncare,dar sunt privaţi de afecţiune. Prin campania “Rostul Postului”,Fundaţia Hope and Homes for Children doreşte să dea rost zilelor din Postul Crăciunului. Cu ajutorul susţinătorilor care s-au alăturat campaniei,organizaţia îndeamnă oamenii să ţină post negru o zi şi să doneze contravaloarea meselor din ziua respectivă copiilor care trăiesc cu bani mai puţini decât costul unei cafele.“Postul negru nu are numai o semnificaţie spirituală foarte importantă,ci chiar şi oamenii de ştiinţă au dovedit că are efecte benefice pentru sănătate. Vă îndemn ca anul acesta,în Postul Crăciunului,să ţineţi o zi de post negru. În România există copii care mănâncă de aproximativ 4 lei pe zi şi sunt zile când nu au nici aceşti bani pentru mâncare. Alături de Fundaţia Hope and Homes for Children România vă îndemn să-i dăm rost acestui post şi banii pe care i-am fi cheltuit în ziua aceea pentru mâncare să-i redirecţionăm către un copil”,a declarat Amalia Enache,jurnalist PRO TV şi Ambasador Hope and Homes for Children.“În jur de 1.600.000 de copii trăiesc în sărăcie în ţara noastră şi suferă de foame. Împreună cu ei,şi părinţii lor. În total,avem în jur de 9 milioane de oameni care trăiesc în sărăcie în România,în acest moment. Dintre aceştia,aproximativ 9.000 de copii în fiecare an suferă de malnutriţie şi peste 100 mor,literalmente,de foame. Din spirit de solidaritate cu ei am decis să pornim această campanie şi vă rog şi pe voi să ţineţi post şi să donaţi banii pe care i-aţi fi folosit pe mâncare,astăzi sau în zilele următoare,pe site-ul campaniei,rostulpostului.ro. Banii pe care vom reuşi să îi strângem vor ajunge către familiile aflate în sărăcie în ţara noastră”,a spus Ştefan Dărăbuş,Director Regional,Europa Centrală şi de Sud,Hope and Homes for Children.Cei care doresc să susţină campania pot intra pe site-ul www.rostulpostului.ro,unde pot alege alimentele şi felurile de mâncare pe care le-ar fi consumat într-o zi. Acolo,ei îşi pot alcătui o masă formată din feluri principale,băuturi şi deserturi. Sistemul calculează automat valoarea mesei,apoi,după completarea numelui,utilizatorul este direcţionat către o pagină securizată în care se efectuează plata online. Până acum,peste 350 de persoane au ales să susţină campania şi au făcut donaţii de peste 16.800 lei,contravaloarea a aproape 1.200 de feluri de mâncare şi băuturi. Campania continuă până în 24 decembrie,Ajunul Crăciunului.Conceptul creativ al campaniei şi site-ul au fost realizate de Cohn &Jansen JWT cu ajutorul celor de la Atelieru,iar ilustraţiile de Vali Petridean.