Acest aliment adăugat în cafea îţi albeşte dinţii!

1 69298 original jpg jpeg

În timp ce o mulţime de băuturi şi mâncăruri contribuie la deteriorarea smalţului, există şi alimente prietenoase cu dantura, care te ajută să îţi menţii dinţii albi, în mod natural.

Laptele,ingredientul minune

Se pare că ceaşca perfectă de cafea nu trebuie să conţină zahăr sau îndulcitori,dar trebuie să aibă 5 ml de lapte,nu doar pentru un plus de savoare,ci şi pentru meritele sale dovedite ştiinţific.

Un nou studiu realizat de oamenii de ştiinţă din Canada arată că adăugarea unei picături de lapte la cana de cafea sau de ceai poate fi mai eficientă decât produsele de albire sau pastele de dinţi speciale.

Studiul,publicat în International Journal of Dental Hygiene,a constatat că adăugarea unui strop de lapte la cafea poate preveni apariţia petelor inestetice pe dinţi,datorită faptului că acesta este un produs alcalin.

Cum afectează cafeau dinţii

Cu cât ceaiul ori cafeau sunt mai procesate sau oxidate,cu atât proprietăţile lor de colorare sunt mai puternice. Cercetătorii au descoperit că taninurile – polifenoli naturali care se găsesc în plante şi care adaugă amărăciune licorilor – care au o culoare închisă,au capacitatea de a păta dantura.

Dar,se pare că laptele,a cărui proteină principală este cazeina – ce acţionează asupra taninurilor,este capabil să prevină pătarea.

Schimbarea culorii (observată în experimentele de o zi ale oamenilor de ştiinţă,realizate în laborator) este comparabilă cu rezultatele obţinute după folosirea produselor de albire chimice,recomandate de dentişti. De altfel,cafeau cu lapte are un impact mai puternic decât pastele de dinţi cu ingrediente de albire.

Alte alimente care ajută

Apa plată,simplă,curăţă gura după masă,împiedicând formarea plăcii dentare. Şi lămâile au proprietăţi de albire,datorită conţinutului de acid citric (în cantităţi reduse) şi a sărurilor minerale care ajută la întărirea danturii.

Tratamentul trebuie urmat cel mult o dată pe săptămână şi nu imediat după consumul unor alimente cu putere de pătare.

Deşi majoritatea oamenilor sunt reticenţi la folosirea gumei de mestecat,aceasta are,la rându-i,un rol foarte important în menţinerea sănătăţii cavităţii bucale. Mestecatul gumei măreşte cantitatea de salivă din gură,ceea ce împiedică apariţia cariilor. În plus,gumele cu xilitol (care are rol de îndulcitor artificial) nu cresc aciditatea din gura,aşa cum face zahărul,şi împiedică dezvoltarea bacteriilor din placa dentară.



Recente

artistic scene inspired by art nouveau style with colorful depictions jpg
Adriana Lima  foto   Profimedia jpg
actor  foto   profimedia 0590266956 jpg
Elizabeth Hurley, Billy Ray Cyrus  foto   Profimedia jpg
Warren Beatty  foto   Profimedia jpg
Saved by the Bell, Mark Paul Gosselaar  foto   Profimedia jpg
Madonna  foto   Profimedia jpg
Justin Trudeau, Katy Perry  foto   Profimedia jpg
Kim Kardashian  foto   Profimedia jpg
Sienna Miller  foto   Profimedia jpg
Prințesa moștenitoare Mette Marit a Norvegiei  foto   Profimedia jpg
beautiful planets space jpg
Taylor Swift si Trence jpg
Shania Twain  foto   Profimedia jpg
Sharon Stone  foto   Profimedia jpg
Jennifer Aniston, Brad Pitt  foto   Profimedia jpg
Marilyn Monroe  foto   Profimedia jpg
Rupert Everett  foto   Profimedia jpg
Michael Jackson  foto   Profimedia jpg
James Van Der Beek, fosta sa soție, Heather McComb  foto   Profimedia jpg