Odată instalată în viaţa ta, va fi destul de dificil să te reîntorci la programul de odihnă obişnuit. Asta se întâmplă deoarece insomnia este asemănătoare cu o boală care te poate afecta pe termen lung.

Învaţă să tratezi insomnia încă de la prima apariţie

Este extrem de important să tratezi insomnia încă de la primele sale semne, nu să pui totul pe seama unei perioade nefaste şi să aştepţi ca aceasta să treacă. În cazul în care nu acţionezi preventiv, s-ar putea ca unica ta soluţie să devină tratamentul pe bază de medicamente.

Iată ce să faci ca să adormi rapid şi să-i oferi organismului tău odihna de care are nevoie

Alege o poziţie optimă pentru somn. Ca să adormi mai repede, medicii susţin că trebuie să te culci pe partea dreaptă a corpului, nicidecum pe burtă sau pe spate. Această poziţie va ajuta organismul să se detensioneze mai rapid şi să treacă la starea de somn în doar câteva minute.

Consumă la cină produse care încurajează starea de somnolenţă. Probabil ştii deja că un pahar de lapte cald sau o ceaşcă de ceai sunt soluţii potrivite pentru nopţile în care nu poţi să adormi. La fel de eficiente sunt însă şi sucul de mere, mierea de albine şi zeama de lămâie.

Citeşte înainte de culcare. Este indicat ca înainte de a te pregăti pentru somn să faci câteva activităţi relaxante, dar care să-ţi obosească organismul şi mai ales creierul. Cititul, număratul sau desenatul sunt doar câteva dintre activităţile pe care le poţi încerca.