Căderea părului este una dintre cele mai frecvente probleme cu care ne confruntăm astăzi. În timp ce ereditatea joacă un rol major, există o mulţime de alţi factori care o cauzează. De la şamponare la pieptănare – există câteva greşeli comune de îngrijire a părului pe care le repetăm. Citeşte mai mult AICI despre greşelile frecvente în îngrijirea părului.

Iată ce trebuie să faci ca să îţi crească părul mai lung şi mai bogat:

1. Masajul scalpului cu ulei cald

Masarea scalpului îmbunătăţeşte circulaţia şi stimulează creşterea firelor de păr. Ai nevoie de cinci minute pe zi. Freacă scalpul cu degetele în mişcări circulare.

O dată sau de două ori pe săptămână se poate adăuga ulei cald. Se încălzeşte ulei de cocos sau de măsline. Se distribuie pe scalp, dar atenţie să nu te ardă. Se pune o cască de duş şi un prosop. Se lasă cel puţin 30 de minute înainte de şamponare.

2. Rozmarinul stimulează creşterea părului

Este excelent pentru păr.

Se pun două picături de ulei esenţial în ulei de măsline, cocos, jojoba, migdale sau avocado. Se aplică şi se masează. Se lasă 30 de minute, apoi se şamponează.

Se poate folosi apă de rozmarin la clătire. Se pun 2-3 crenguţe de rozmarin la 2 căni de apă fierbinte şi se lasă 5 minute.
Dacă ai în variantă uscată, se pune o mână. Se răceşte, se strecoară şi se clăteşte după şamponare.

3. Uleiul de castor

Conţine nouă acizi graşi omega-3 şi vitamina E.

Se amestecă cantităţi egale de ulei de castor şi ulei de bază. Se masează. Se lasă 30-45 de minute, se clăteşte şi se şamponează.
Dacă e greu de îndepărtat, se foloseşte un şampon clar. Pentru a-l face mai eficient se adaugă patru picături de ulei esenţial de rozmarin.

4. Ouăle

Părul e făcut din keratină, iar ouăle sunt o sursă bună de proteine.

Se amestecă două gălbenuşuri şi două linguri ulei de măsline.
Se aplică pe scalp, se lasă 15-20 de minute, se clăteşte, apoi se îndepărtează.

Se face o mască dintr-un ou şi un sfert de iaurt şi maioneză. Sem aplică, se masează, se lasă o oră înainte de spălare.

5. Sucul de lămâie

Este bogat în vitamina C, B1, B2, B3, B5, B6, B12, acid folic şi alţi nutrieţi. Plus o mulţime de antioxidanţi.

Aplicat pe scalp stimulează circulaţia şi previne căderea părului. Nu folosi în exces căci îţi deschide culoarea părului.

Se pune o parte suc de lămâie şi două părţi ulei de cocos. Se aplică pe păr şi scalp. Se lasă 30-45 de minute. Se spală şi se şamponează. Se repetă de 1-2 ori pe săptămână.

6. Sucul de sfeclă roşie

Conţine proteine, vitamina B, C, calciu, fier, magneziu, potasiu, fosfor, siliciu.

Se poate combina cu suc de castraveţi, morcovi, coriandru, lăptucă sau late fructe şi legume care îţi plac. Se bea.

7. Uleiul de peşte

Bogat în acizi omega-3, va contribui la creşterea părului.

Se ia ca supliment alimentar.

8. Laptele de cocos

Are vitaminele B, C şi E, calciu, magneziu, fier, fosfor, seleniu.

Se include în dietă ori se masează scalpul. Se lasă 30 de minute, apoi se clăteşte. Se repetă de patru ori pe lună.

Se aplică lapte de cocos, ulei de germeni de grâu şi gel aloe vera.

Se amestecă lapte de cocos cu pulpă de avocado, ulei de măsline şi puţină miere.

 

Sursă foto: pixabay.com