Obiceiurile sunt ceva ce nu poţi îndepărta prea uşor din viaţa de zi cu zi, cu atât mai mult acelea care implică alimente de care ai devenit dependent. De exemplu, poate îţi place să mănânci dulciuri adesea, după masă sau poate ai renunţat de mult la micul dejun şi l-ai înlocuit cu o cafea, pentru că preferi să dormi mai mult şi să începi serviciul fără a mai mânca. Indiferent care ar fi obiceiurile tale, este important să fii atent la cele care pot dăuna sănătăţii pe termen lung. Descoper¬ă-le pe acelea care îţi pot afecta serios buna funcţionare a corpului, astfel încât să şti care trebuie evitate!

Mănânci noaptea

Experţii dieteticiani indică faptul că a mânca înainte de culcare este un obicei dăunător care poate duce la insomnie, boală de reflux, indigestie. Aşa-numitul sindrom alimentar de noapte îi afectează pe cei care mănâncă foarte puţin în timpul zilei şi cred că iau un aport scăzut de calorii din alimente, dar îşi cresc aportul caloric noaptea când li se face foame. Pentru a evita acest obicei, ai grijă să mănânci cu 3-4 ore înainte de culcare şi să iei un mic dejun bogat în proteine în primele 2 ore de la trezire.

Extrapont

Dacă vei avea un aport suficient de calorii şi proteine în timpul zilei, nu te va mai tenta mâncatul seara sau noaptea, vei dormi bine şi vei slăbi mai uşor.

Renunţi la micul dejun

Cel mai cunoscut obicei dăunător este şi cel mai greu de ocolit, odată ce ţi-ai făcut un program de masă care nu include micul dejun. Renunţarea la masa de dimineaţă este unul dintre cele mai proaste obiceiuri alimentare. Dacă mănânci la puţin timp după trezire, îţi pregăteşti corpul pentru provocările zilei şi nici nu vei avea prea multe pofte. Cei care sar peste micul dejun, simt tot timpul nevoia de alimente dulci sau de gustări nesănătoase. Acest lucru contribuie la formarea unui ciclu vicios în care apar alimentele procesate, fast-food-ul, mâncatul noaptea, inapetenţa matinală.