Alimentele cu termene de valabilitate prelungite sunt grozave pentru a le avea la îndemână oricând, dar te vor ajuta şi să te relaxezi dacă îţi faci griji cu privire la posibilele lipsuri de alimente sau o eventuală carantină. Având în vedere faptul că aproximativ o treime din alimentele produse în lume nu ajung niciodată în farfurii, conform Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură, păstrarea alimentelor de lungă durată în cămară este o idee foarte bună. În caz că te întrebi ce alimente rezistă cel mai mult timp la temperatura camerei, găseşti o listă în cele ce urmează! Vei afla o serie de produse de bază care durează chiar ani de zile în ciuda a ceea ce scrie pe etichetă.

Fulgii de ovăz

Ovăzul se prepară rapid şi poate rezista în cămară nedeschis sau resigilat timp de până la trei ani. Îţi conferă multe fibre care scad colesterolul. Este un aliment de bază excelent de păstrat în cămară, pentru masa de dimineaţă, pentru prăjituri sau o pâine mai sănătoasă.

Orezul

Alb, basmati, sălbatic, orezul se păstrează ani de zile atâta timp cât îl ţii într-un pachet bine închis sau într-un recipient etanş etanş. După ce deschizi cutia sau punga în care l-ai cumpărat, depozitează-l într-un recipient bine închis pentru a-i păstra prospeţimea. Singurul tip de orez pentru care nu se aplică aceste reguli este orezul brun bogat în fibre. Conţine uleiuri care îl fac să râncezească în decurs de şase luni de la deschidere.

Fasolea boabe, hrişca, lintea

Fasolea ar trebui să fie un element esenţial. Este bogat în  fibre şi elemente nutritive. De asemenea, se menţine bine o perioadă lungă de timp, chiar şi până la un an într-un recipient etanş. Aşază-l într-un loc răcoros şi uscat, ferit de lumina directă a soarelui. Dacă te-ai plictisit de fasole uscată, încearcă linte sau hrişcă. Sunt delicioase în supe sau în salate şi vor rămâne proaspete luni de zile în cămară.

Seminţele

Există o mulţime de motive pentru a păstra în casa ta seminţe de mai multe tipuri. Pe lângă obişnuite seminţe de dovleac, floarea-soarelui, chimen, susan, in, alege şi pe cele de chia, cânepă sau quinoa. Cele de chia conţin toţi cei nouă aminoacizi esenţiali şi sunt o sursă bună de fibre, plus un tip de Omega-3 care scade riscul de boli de inimă. Când sunt păstrate într-un recipient etanş la frigider, rămân gustoase şi sigure pentru a fi mâncate până la un an.

Seminţele de cânepă rămân proaspete, dacă sunt nedeschise până la 1 an şi 2 luni. În comparaţie cu alte seminţe, sunt mai bogate în proteine vegetale, fibre, grăsimi Omega-3 sănătoase pentru inimă. Au gust de nuci şi pot fi adăugate în salate, iaurturi, pâine.

Quinoa va rămâne proaspătă în cămară luni în şir şi poate fi folosit atât în preparate dulci, cât şi sărate. Foloseşte-l ca înlocuitor pentru orez sau ca o modalitate de a adăuga proteine în bolul de dimineaţă cu fulgi de ovăz.

Mierea

Nutriţioniştii susţin consumul de miere, deoarece are proprietăţi antivirale şi antibacteriene. Un alt motiv pentru a iubi mierea este termenul de valabilitate prelungit. Se poate zaharisi, dar proprietăţile sale antibiotice protejează gustul şi împiedică alterarea. Pune un borcan cu miere zaharisită într-un vas cu apă caldă, amestecă şi mierea va redeveni lichidă.

Conservele de roşii sau peşte

Conservele de roşii pot fi păstrate aproximativ doi ani dacă nu sunt deschise. Legumele, carnea şi peştele la conservă rămân proaspete până la cinci ani. Acest lucru se datorează faptului că sunt sterile, ceea ce face imposibil ca bacteriile să pătrundă şi să le strice. Totuşi, indiferent de termenul de valabilitate, evită conservele cu capacele bombate sau care curg.

Ce alte alimente mai poţi păstra în cămară fără grijă

- paste

- fructe uscate

- nuci

- vin roşu

- cafea instant