Cât costă să candidezi la președinția americană și de unde provin banii

19 noiembrie 2022   Evenimente

De cele mai multe ori, cei care candidează la cea mai înaltă funcție în statul american sunt oameni bogați. De ce oare? Oamenii de rând nu și-ar permite acest lucru?

Încă de la început, odată cu primii președinți americani, George Washington și Thomas Jefferson proveneau din familii înstărite. Apoi, tatăl lui John F. Kennedy, Joe Kennedy, era unul dintre cei mai bogați oameni din țară, lăsând o moștenire considerabilă copiilor lui, iar alți șefi de stat, precum Andrew Jackson, au primit averi din partea soțiilor. Nu mai vorbim despre Donald Trump, care a devenit faimos datorită afacerilor pe care le are de câteva decenii bune.

În ciuda conturilor personale, oricât de umplute ai fi ele, președinții americani au căutat întotdeauna sponsorizări pentru a-și susține financiar campania. Și asta pentru că nu e deloc ieftin să candidezi și să câștigi alegerile pentru a ajunge să locuiești la Casa Albă.

Toate discursurile pe care le susțin candidații, în timpul anului electoral, costă. La fel și reclamele, afișele care împânzesc orașele de peste ocean.  În 2020, de pildă, reclamele pe care le-a avut Joe Biden în timpul campaniei electorale au constituit 67% din fondurile lui pentru întreaga campanie. O singură reclamă, care a fost difuzată timp de două săptămâni în Iowa, a costat nu mai puțin de 200.000 de dolari, ne informează FiveThirtyEight și Go Banking Rates.

Un alt cost substanțial este cel cu angajații campaniei electorale. Managerii de campanie au un salariu de 57.000-71.000 de dolari, iar Biden a fost nevoit să scoată din buzunar 43 de milioane de dolari doar pentru cheltuielile cu angajații care au lucrat la campania lui electorală din 2020. În cazul lui Donald Trump, salariile oamenilor s-a ridicat la 18 milioane de dolari, însă cheltuielile administrative au însumat 41 de milioane de dolari.

CNN susține că firmele mari și organizațiile nonprofit NU își impun limite în privința contribuției lor în lumea politică, iar acest lucru a fost criticat aspru de Obama pentru simplul motiv că se ajunge în situația în care cel care are mai muți bani câștigă.

În campania lui din 2012, Barack a beneficiat de 23.000 de donatori, proveniți din campania efectuată online. Obama a demostrat, astfel, că nu e nevoie de branduri mari care să te susțină politic, atât timp cât ai farmec și oferi încredere oamenilor de rând să-și golescă buzunarele în favoarea ta.

Foto - Shutterstock

Mai multe