Soia reprezintă una dintre cele mai populare culturi alimentare din lume. Boabele de soia sunt transformate într-o varietate de produse alimentare, cum ar fi: tofu, ulei de soia, lapte de soia, miso, sos de soia sau tempeh. De asemenea, soia se poate mânca întreagă şi proaspătă şi este cunoscută sub numele de „edamame‟. Consumate în mod tradiţional în Asia, edamamele câştigă popularitate şi în ţările occidentale, unde sunt servite, de obicei, ca gustare.

Care sunt beneficiile lor

Înainte de toate, trebuie să ştii că edamamele sunt adesea vândute sub formă de păstăi, decojite sau îngheţate. Indiferent dacă îţi doreşti să consumi mai multe vegetale sau vrei să te bucuri de o masă sănătoasă, află că edamamele sunt o alegere bună.
Edamamele conţin toţi cei nouă aminoacizi esenţiali, dar şi antioxidanţi care scad inflamaţia şi îmbunătăţesc sănătatea inimii. De asemenea, reprezintă o sursă importantă de proteine de calitate şi sunt recomandate, în special, în dieta persoanelor vegetariene. Edamamele sunt bogate în vitamine şi în minerale, care menţin colesterolul la un nivel optim şi reduc simptomele menopauzei. Totodată fasolea edamame este săracă în carbohidraţi, deci poate fi consumată şi de persoanele care vor să slăbească.

Cum le poţi consuma

Edamamele sunt adesea servite în păstăile sale necomestibile şi este indicat să scoţi boabele de fasole din păstăi înainte de consum. În general, edamamele sunt mâncate fierte, la abur sau prăjite. În mod tradiţional, edamamele sunt preparate cu un vârf de sare şi sunt adăugate la supe, tocăniţe, în salate sau sunt pur şi simplu consumate ca gustare.
Dacă ai probleme digestive, o ceaşcă de edamame te poate ajuta, deoarece edamamele conţin fibre care ajută la sănătatea sistemului digestiv.

Reţetă de aperitiv sau gustare din edamame

Pentru un aperitiv sau pentru o gustare rapidă, căleşte câţiva căţei de usturoi tăiaţi subţiri. Adaugă jumătate de ardei roşu şi un kilogram de edamame fierte (boabe), condimentează cu sare şi piper şi lasă preparatul pe foc aproximativ 5 minute. Dacă doreşti un plus de savoare, poţi adăuga şi puţin pătrunjel sau mărăr, după bunul plac.
Totodată, o salată ar putea fi o alegere minunată după această perioadă în care cărnurile au fost prezente pe masa de Paşte. Ai nevoie de: 4-5 frunze proaspete de salată verde, 1 cană de edamame fierte sau coapte la cuptor, 1 castravete tăiat pe jumătate, 3 frunze de mentă, 3 bucăţi de brânză light sau tofu, 1 lingură sos de soia sau de susan, 1 lingură ulei de măsline şi câteva frunze de mărar. Trebuie doar să amesteci toate ingredientele într-un bol. Această reţetă are sub 300 de calorii şi poate fi o cină delicioasă şi sănătoasă!

Sursă foto: Shutterstock