„Dieta Leneşă‟ este o versiune mai relaxată a dietei ketogenice. Îţi permite să fii mai îngăduitoare cu privire la ceea ce mănânci şi nu trebuie să urmezi reguli stricte la fiecare masă. Acest lucru se datorează faptului că dieta leneşă se concentrează mai mult pe aportul de carbohidraţi pe care îi consumi. Nu trebuie să numeri caloriile sau să urmăreşti câţi macronutrienţi, proteine şi grăsimi consumi: „Dieta ketogenică este foarte strictă, scăzută în carbohidraţi, proteinele sunt moderate şi grăsimile sunt bogate. Aportul de calorii trebuie împărţit astfel: 5-10% carbohidraţi, 30-25% proteine şi 55-70% grăsimi. Această variantă leneşă a dietei keto este mult mai accesibilă. Este o opţiune bună pentru cei care caută o dietă mai puţin restrictivă‟, spune nutriţionistul dietetician Jasmine Carbon.

Ce alimente poţi consuma

În această dietă este recomandat să consumi o gamă largă de alimente bogate în grăsimi şi în proteine. Poţi mânca în medie 20-30 de grame de carbohidraţi pe zi şi alimente precum:

  • Carne roşie
  • Pui şi alte păsări de curte
  • Peşte
  • Ouă
  • Produse lactate bogate în grăsimi
  • Legume
  • Căpşuni, zmeură, mure
  • Ulei de măsline
  • Nuci şi seminţe.

Fructele şi legumele cu conţinut crescut de carbohidraţi nu sunt recomandate, deoarece aceastea furnizează o cantitate mai mare de carbohidraţi decât este permisă. Totodată este de preferat să ai 3 mese principale pe zi şi să consumi minimum 2 L de apă pe zi.

Exemple de reţete