Aşa slăbeşti mâncând!

1 66145 original jpg jpeg

Dacă asociezi curele de slăbire cu înfometarea, e timpul să faci o schimbare. Dieta prin care pierzi în greutate mâncând te stimulează să nu renunţi la ce-ţi place, ci să alegi mai des fructe, legume şi produse alimentare cât mai simple.

Consumă mai rar alimente procesate

Dacă nu poţi renunţa la ce e rafinat sau procesat,începe prin a reduce consumul într-o primă fază. Mâncând cât mai natural posibil,vei slăbi mai uşor,vei avea un păr şi unghii mai frumoase,te vei simţi mai bine,mai plină de energie.

Alegerile cotidiene cele mai simple îţi influenţează greutatea. În loc să te aprovizionezi mai mult din marile magazine,îndreaptă-te spre pieţe,spre micii producători care oferă carne,fructe şi legume ecologice,spre alimente proaspete sau produse cu puţine ingrediente,lipsite de îndulcitori artificiali,arome,coloranţi,conservanţi.

Găteşte mai mult

Nu trebuie să elimini cu totul ce-ţi place. Dacă nu poţi fără dulciuri,prepară-le singură din ingrediente puţine şi sănătoase.

Ciocolata e mai bună făcută în casă din unt de cacao,pudră de cacao,miere şi nuci sau fructe deshidratate. Topeşti untul de cacao pe baie de aburi,adaugi cacaoa pudră şi miere după gust,apoi torni compoziţia în formele pe care le foloseşti şi la biscuiţi. N-ai timp sau nu vrei să pierzi timpul cu asta? Cumpără o ciocolată cu cât mai puţine ingrediente,în principal tot cu unt şi pudră de cacao.

Micile schimbări de dietă vor face minuni,deci dacă vei folosi ingrediente diferite pentru preparatele tale făcute în casă vei slăbi mai repede:

-înlocuieşte cerealele obişnuite,îndulcite,cu unele integrale,cu ovăz,quinoa.

-în locul laptelui de vacă,poţi încerca să faci în casă lapte vegetaldin migdale (o cană cu migdale o laşi cu apă două zile,apoi o treci prin blender în amestec cu 2 căni de apă) sau din ovăz (o cană de fulgi de ovăz lăsată 10-15 minute cu apă şi blenduită cu alte 3 căni cu apă),surse la fel de bune de calciu,dar cu un aport caloric mai mic.

-mănâncă peşte şi carne albă mai des şi alătură-le garnituri de legume (de preferat cele verzi),în locul pastelor sau cartofilor.

-ia gustări sănătoase,cu iaurt degresat,seminţe,alone,nuci,fructe sau plăcinte,tarte sau deserturi făcute în casă.

-alege pâinea integrală,cu tărâţe,cu graham sau neagră,în locul celei albe.

Pune-ţi la punct un meniu pe zile

Nu vei ciuguli gustărele nesănătoase între mese dacă vei avea un program de masă bine stabilit,cu 3 mese principale şi 2 gustări,toate la ore fixe pe care să încerci să le respecţi. La începutul unei săptămâni,îţi poţi realiza un meniu,ca să-ţi poţi pregăti şi mâncărurile din timp. Nu vei mai pierde controlul asupra caloriilor primite zilnic,nu vei avea pofte care-ţi aduc kilograme în plus. În plus,un meniu fix te va motiva să continui diet ape care tu însăţi o stabileşti.

Mare atenţie şi la ceea ce bei!

O altă sursă de îngraşare o reprezintă băuturile carbogazoane şi sucurile din comerţ. Alege corect şi în privinţa lichidelor. Îţi poţi face sucuri şi-n casă. Dimineaţa,poţi stoarce rapid o portocală sau o lămâie,urmând să adaugi puţină apă plată şi miere,ca să obţii o oranjadă sau o limonadă delicioasă,pe care o poţi bea de-a lungul zilei. Ceaiurile de plante (fără coloranţi sau arome) ori cel verde,negru,roşu îndulcite cu miere,steviasau alţi îndulcitori naturali sau neîndulcite sunt o opţiune excelentă. În weekend,când ai mai mult timp,poţi face la storcător suc natural din legume (morcovi,sfeclă),din fructe,pe care să-l bei pe loc,ca să nu se oxideze.