Care sunt dietele cu care mulţi vor să slăbească în 2022. Mergi la sigur cu ele!

2 shutterstock 1836036022 jpg jpeg

Una dintre cele mai populare rezoluţii pentru anul 2022 este dorinţa de a da jos kilogramele depuse în anul care tocmai s-a încheiat. Dacă şi tu îţi doreşti să slăbeşti, dar încă nu te-ai hotărât ce regim să urmezi, îţi prezentăm câteva diete sănătoase şi uşor de urmat!

Dacă în anii precendenţi, pandemia le-a adus multora kilograme în plus din cauza lipsei de mişcare, anul acesta cu toţii ne dorim să fim în formă şi să arătăm bine. 2022 se anunţă a fi mai bun decât cel care tocmai s-a încheiat, iar multe persoane aşteaptă cu nerăbdare să socializeze mai mult şi să îşi intre în formă. Pe lângă mişcare şi odihnă, dieta sănătoasă ne face să ne simţim energici şi să scăpăm uşor de kilogramele în plus. Iată câteva diete, care şi-au dovedit eficienţa!

Dieta Mediteraneană

Pe baza stilului de viaţă sănătos din inima Greciei, Italiei, Spaniei şi Portugaliei, dieta mediteraneană presupune o alimentaţie bogată în grăsimi sănătoase, precum: avocado, ulei de măsline, nuci şi peşte, de cel puţin două ori pe săptămână. De asemenea sunt permise alimente precum: fasolea, fructele, verdeaţa, cerealele integrale şi chiar şi un pahar de vin roşu, pe zi. Poţi consuma brânză cu moderaţie, iar carne roşie o dată sau de două ori pe săptămână. Dieta mediteraneană presupune consumul zilnic de aproximativ 1.500 de calorii. Pe lângă slăbit, studiile au descoperit că respectarea ei reduce riscul de boli cronice.

Dieta Dash

Acest regim a fost conceput iniţial ca o modalitate de a ajuta oamenii să îşi controleze tensiunea arterială, fără consumul de medicamente, însă, în timp, ea şi-a dovedit eficienţa ca şi dietă de slăbit. Dieta Dash pune accentul pe fructe, legume, cereale integrale şi lactate cu conţinut scăzut de grăsimi, limitând grăsimile saturate. Pe lângă slăbit, studiile arată că această dietă ajută la sănătatea inimii.

Iată care sunt principiile Dietei Dash!

Postul Intermitent

Apreciat mai mult ca stil de viaţă, postul intermitent poate fi urmat în mai multe moduri, însă cea mai cunoscută metodă este cea 16:8. Mai exact, această variantă presupune consumul de alimente timp de 8 ore, perioadă urmată de 16 ore de restricţie alimentară. Astfel, limitând consumul numărul de calorii, vei scăpa de mai rapid de kilogramele depuse. Pe lângă slăbit, există dovezi că postul intermitent poate creşte metabolismul, reduce riscul de diabet, îmbunătăţeşte sănătatea inimii, prelungeşte durata de viaţă, te scapă de problemele digestive şi stimulează activitatea creierului.

Află mai multe despre principiile Postului Intermitent şi despre avantajele acestuia!

Ce te mai ajută să arzi grăsimile şi să-ţi menţii greutatea

  • Antrenamentele cardio (de exemplu: alergatul, plimbările în aer liber, mersul pe bicicletă sau înotul) scad nivelul de grăsime corporală şi cresc nivelul energetic mai rapid decât cele statice;
  • Odihna te ajută să te menţii la o greutate sănătoasă şi să slăbeşti mai repede;
  • Cofeina din cafea stimulează sistemul nervos central, creşte metabolisul şi stimulează descompunerea acizilor graşi;
  • Apa accelerează metabolismul şi arderea caloriilor.

INFO: Probioticele pot fi aliaţii tăi. Adaugă în dieta ta, alimente precum: iaurt, kefir, murături, brânză cottage sau mozzarella şi vei slăbi mai repede! 

Sursă foto: Shutterstock