Ce trebuie să ştii înainte să devii vegetarian

1 74290 original jpg jpeg

Ai auzit că cei care au adoptat un regim bazat pe legume şi fructe sunt mai sănătoşi? Ce spun specialiştii şi cât de benefic este pentru organism să renunţi la carne, află în rândurile următoare.

Tot mai mulţi renunţă la alimentele de origine animală,în special la carne,din dorinţa de a scăpa de anumite boli sau de a preveni apariţia altora,mai serioase,cum sunt obezitatea,cancerul şi diabetul zaharat.

Sunt o mulţime de studii ştiinţifice care dovedesc că lactatele şi carnea pot favoriza apariţia tumorilor,însă există şi cercetări care aduc probe în favoarea lor.

Regimul vegetarian se traduce prin consumul alimentelor de origine vegetală,la care se adaugă,opţional,ouă,produse lactate şi peşte.

Ce se întâmplă în corp când renunţi la carne

Dacă te hotărăşti să scoţi carnea din meniu,află că odată cu eliminarea ei renunţi la nutrimenţi importanţi,precum vitamina A,vitamina D,colesterol şi vitamina B12. În renumita carte „Studiul China“,autorii T. C. Campbell şi fiul spun de unde ne putem lua aceşti nutrimenţi:

Colesteroluleste produs de corp în mod natural. Vitamina A poate fi produsă în organism din betacaroten,pe care-l găsim în morcovi şi legume colorate,iar vitamina D,de asemenea poate fi produsă în corp,prin expunerea la soare timp de 15 minute,o dată la două zile“.

Legat de vitamina B12,doctorul spune să luăm din când în când un supliment de vitamina B12. Ea ajută sistemul nervos să funcţioneze normal.

Regimul vegetarian,sub semnul întrebării pentru gravide şi copii

Tot din studiile oamenilor de ştiinţă a ieşit la iveală că alimentaţia pe bază de vegetale poate produce deficite mari de aminoacizi esenţiali,mai ales persoanelor care au antecedenţă de deficite nutriţionale (anemii).

În cazul lor,o dietă atât de restrictivă precum regimul vegetarian poate duce la dezechilibre metabolice şi hormonale,la depresie,hipocalcemie şi probleme cu oasele şi dinţii,anemie,deficit de vitamina B12 şi de fier.

Culmea,ca să asigure corpului toţi nutrimenţii esenţiali,vegetarienii trebuie să consume o cantitate mai mare de calorii,de exemplu,pentru a asigura nivelul de proteine necesar. De multe ori,soia este principalul înlocuitor vegetal,însă consumul zilnic,în cantitate mai mare,poate favoriza apriţia obezităţii.

Cu ce înlocuieşti nutrienţii din carne

Poţi înlocui proteinele din carne cu cele din ciuperci,soia,quinoa. Pentru vitamina B12din carne poţi miza pe seminţe de in,care sunt bogate şi în acizi graşi esenţiali. Vitamina D din lapte o găseşti în cereale,spanac,suplimente. Vitamina A,în varza de Bruxelles,morcovi. Pentru calciu,mixzeaza pe andive,spanac,morcovi. Ca să oferi organsimului fier,consumă broccoli,spanac şi fasole. Zinc găseşti în pătrunjel,fasole,linte şi spanac,iar acid folic în banane,nuci şi migdale.

Ce avantaje ai dacă renunţi la carne

De ce se înmulţesc rândurile celor care scot carnea din meniu? Explicaţia vine din concluziile studiilor medicale,printre care enumerăm:

-scade riscul de a face cancer. Prin consumul alimentelor bogate în fibre se elimină mai uşor toxinele din corp;

-previne şi ţine sub control bolile de inimă. Acestea sunt cauzate,în general,de nivelul crescut de colesterol,care se găseşte în cantitate mare în cărnuri.

-regimul vegetarian întârzie şi reduce simptomele menopauzei. Legumele şi fructele,în special grepfrutul,conţin fitoestrogeni,substanţe apropiate de hormonii feminini,care pot reduce efectele neplăcute ale menopauzei.

-te ajută să lupţi cu obezitatea şi să ieşi învingător.Trecerea de la alimentaţia omnivoră la cea vegetală ajută organismul să scape de kilogramele în plus. Consumând alimente bogate în fibre,este îmbunătăţită digestia. În plus,aportul caloric al unei mese bogate în vegetale nu este mare.  

-întăreşte sistemul imunitar. Cărnurile în exces pot dăuna sistemului imunitar,care devine sensibil la boli. Dar legumele şi fructele conţin antioxidanţi care  ajută organismul să fabrice anticorpi şi să lupte împotriva afecţiunilor.

-alimentaţia bazată pe legume şi fructe amână îmbătrânirea celulelor şi le regenerează. Antioxidanţii din vegetale încetinesc îmbătrânirea şi protejează sistemul nervos.