Cum gestionezi stresul la muncă

1 69753 original jpg jpeg

Statisticile arată că trei sferturi din salariaţi suferă de stres.De ce să nu eviţi situaţiile care îţi întind nervii la limită şi care îţi pun sănătatea în pericol?

Specialiştii spun că stresul,acest rău al timpurilor moderne,poate fi gestionat de către fiecare individ în parte. Oricine îşi poate dezvolta o strategie personală-un adevărat scut împotriva presiunilor şi tensiunilor de la serviciu,care duc la depresiesi la probleme de sănătate.

Ştii să recunoşti factorii de stres?

Şefii tăi direcţi îţi cere adesea să sactifici totul pentru bunul mers al întreprinderii – inclusiv viaţa,prietenii,familia. În schimb ea,firma,este gata oricând să te abandoneze.

Iată care sunt „exigenţele“ care pot constitui factori de stres:

-        Volum mare de muncă,sub presiunea timpului

-        „Zero greşeli“,„calitate“,„excelenţă“

-        Cine greşeşte e imediat sancţionat

-        Fişa postului e vag definită – deci trebuie să fii „bună la toate“

-        Lipsa de apreciere pentru ceea ce faci

-        Relaţiile interpersonale sunt de proastă calitate

-        Orele de muncă peste program sunt dovada faptului că eşti conştiincioasă

Nu agrava lucrurile

Adesea,dai diverselor situaţii o importanţă mai mare decât merită,şi agravezi mental lucruri care au de fapt o rezolvare. Te temi că vei fi dată afară dacă nu faci totul perfect? Încearcă să găseşti soluţii. Bun,vei fi dat afară – dar vei beneficia de un ajutor de şomaj,vei cere poate ajutorul rudelor apropiate,vei face,cu titlu provizoriu,munci mai slab renumerate,dar care te vor ajuta să supravieţuieşti până găseşti ceva mai bun. A gestiona stresul înseamnă a fi conştient de decalajul care există între reprezentările tale mentale şi realitate.

Învaţă să te apreciezi la justa valoare

Este important să ştii cât valorezi în câmpul muncii – asta te protejează de criticile negative. Dacă te simţi devalorizată,fii mereu în căutarea unui serviciu care chiar are nevoie de o persoană cu pregătirea ta. Şi nu uita că,până la urmă,serviciul este doar un „job“ – nu trebuie să-l pui mai presus de sănătatea sau viaţa ta.



Recente

shutterstock 551342416 jpg
shutterstock 1010662003 jpg
shutterstock 2077653295 jpg
Taci pentru a evita conflictele  Sursa foto shutterstock 2253955075 jpg
Esti o persoana toxica fara sa stii  Sursa foto shutterstock 1389422705 jpg
Minciuni, obsesie și iluzia fericirii în cartea „Roșu murdar” png
shutterstock 373552009 jpg
shutterstock 2004352769 jpg
shutterstock 2349783369 jpg
shutterstock 2165936661 jpg
Test de personalitate  Esti diplomat sau direct  Sursa foto shutterstock 620872658 jpg
shutterstock 1823248277 jpg
Pierderea timpului are efecte benefice  Sursa foto shutterstock 1829531144 jpg
Ce inseamna acceptarea unui pahar cu apa la interviul de angajare  Sursa foto shutterstock 36868639 jpg
shutterstock 2471109131 jpg
Semne de stres  Sursa foto shutterstock 275235305 jpg
shutterstock 1053889430 jpg
test personalitate jpg
shutterstock 648955570 jpg
shutterstock 2447339851 jpg