Dieta de vară: Cum asiguri necesarul de vitamine?

1 70028 original jpg jpeg

Cei mai mulţi oameni îşi iau necesarul de vitamine şi substanţe nutritive printr-o dietă sănătoasă, care include o varietate de fructe, legume, cereale integrale şi surse de proteine ​​slabe. Totuşi, din cauza căldurii excesive - şi, implicit, a lipsei poftei de mâncare, a unor probleme de sănătate sau a stilului de viaţă, organismul ar putea să nu obţină doza zilnică din anumite vitamine sau minerale esenţiale.

Iată ce poţi face pentru a te asigura că primeşti suficiente vitamine şi minerale,pentru buna funcţionare a organismului.

De ce sunt importante vitaminele?

Vitamine diferite susţin diferite funcţii. Vitamina C,de exemplu,este utilizată în producţia de colagen,vitamina D ajută la fixarea calciului în organism şi la întărirea oaselor,iar vitamina E este implicată în menţinerea sănătăţii celulelor sanguine şi în stabilizarea straturilor exterioare ale celulelor din corpul uman.

Deficitul de vitamine poate duce la dezvoltarea anumitor boli,uneori severe,deoarece organismul are nevoie de vitamine şi minerale.

Diete nesănătoase

Deşi este posibil să vezi scris „vitamine” şi „minerale”,pe eticheta mai multor alimente de tip junk-food sau băuturi răcoritoare,acestea,din păcate,conţin şi o serie de ingrediente care pot afecta în mod semnificativ sănătatea. Cele mai multe vitamine şi minerale funcţionează perfect atunci când sunt consumate ca alimente integrale,sănătoase,de aceea nutriţioniştii recomandă fructele,legumele şi cerealele integrale.

Dacă ai deficit de anumite vitamine,asta se poate datora faptului că nu mănânci o mare varietate de alimente bogate în vitamine esenţiale şi substanţe nutritive,cum ar fi vitamina K (banane),fier (spanac),sau vitamina A (morcovi).

Alimentele prea gătite

Dacă îţi place mâncarea fierbinte sau crocantă,atunci s-ar putea ca unele substanţe nutritive de care ai nevoie să fie mult prea gătite,adică valoarea lor nutritivă să fie nulă! De exemplu,găteşte broccoli la abur,în loc să-l prăjeşti (dar nu pentru mult timp!). În loc de o plăcintă cu mere,mănâncă unmărcrud.

Vârsta

Nevoile organismului se schimbă pe măsură ce îmbătrânim. Metabolismul începe să încetinească şi mulţi oameni dezvoltă boli cronice. Toate aceste modificări pot schimba,de asemenea,modul în care sunt absorbite substanţele nutritive. Anumite medicamente pe care le iei pot,de asemenea,reduce capacitatea de a absorbi vitaminele şi mineralele. De aceea,este necesar să incluzi sucuri de fructe sau smoothie-uri,pentru un aport mai ridicat de nutrienţi,dar numai la sfatul medicului!



Recente

psiholog jpg
Cum sa scapi de stres in opt secunde  Sursa foto shutterstock 1771976678 jpg
Test  Care fata e mai atragatoare  Sursa foto Pixabay si Shutterstock jpg
sezon estival jpg
vise jpg
Test  Alege 3 animale  Sursa foto shutterstock 2156214857 jpg
De ce vezi adesea 1111  Sursa foto shutterstock 285177449 jpg
protectie spirituala jpg
Ce senzatii fizice dau diverse emotii  Sursa foto shutterstock 259347731 jpg
culori jpg
Regula 3 30 300 pentru a fi fericit  Sursa foto shutterstock 2228784763 jpg
Tendinta pe retelele sociale de combatere a strestului  Tapping EFT  Sursa foto shutterstock 2141108933 jpg
amintiri jpg
empatie jpg
Cum sa cresti stima de sine  Sursa foto shutterstock 2341996931 jpg
Rugaciune jpg
cristaloterapie jpg
Somatizarea emotiilor jpg
prescură jpg
Transfăgărășan jpg