Eşti obosită? Aceste alimente au efect energizant

1 71820 original jpg jpeg

Cu toţii ne lăudăm că ştim cum să mâncăm sănătos, dar la proba practică, cel mai mulţi întâmpinăm unele probleme. Mai ales în perioadele cu stres şi lipsă de timp, când ar trebui să mizăm pe alimentele care furnizează energie corpului.

Încarcă-ţi bateriile introducând în meniul tău zilnic alimente care nu doar îţi dau energia de care ai nevoie,accelerează metabolismul şi îmbunătăţesc memoria:

Mizează pe nuci

Fac parte din categoria superalimentelor,pentru că sunt bogate în triptofan,un aminoacid de care corpul are nevoie pentru a stimula eliberarea de serotonină.

Cercetătorii spanioli au descoperit că iubitorii de nuci au un nivel mai mare de serotonină în corp. Dar ce este serotonina,de fapt?

Dacă e să ne luăm după definiţia ştiinţifică,este un neurotransmiţător prezent în variate organe incluzând sistemul nervos central,şi un rol important în apariţia depresiei şi a anxietăţii,din cauza dereglărilor chimice pe care le produce.

Cu alte cuvinte,serotonina pune depresia pe fugă şi te face fericit. De asemenea,te ajută să memorezi mai repede şi pentru mai mult timp informaţiile.

Mai mult decât atât,nucile sunt digerate de organism mai încet,iar acest lucru contribuie la menţinerea unei stări bune de spirit pentru o perioadă mai lungă de timp.

Fasolea,sursă importantă de fibre

Atunci când ţii o dietă,încearcă să introduci în meniu şi fasolea,recomandă medicul specialist Joseph Colella,de la Spitalul „Magee-Womens“,din Pittsburgh (SUA).

„Corpul tău trebuie să lucreze la digerarea boabelor de fasole,pentru a obţine fibrele alimentare“,explică medicul Colella. Astfel,în timpul procesului de digestie se consumă multă energie,deci calorii.

În plus,proteinele din legume transmit mesajul „eu sunt mulţumit“ către creier,acolo unde este centrul care răspunde de senzaţia de foame.

Usturoiul te ajută să slăbeşti

Un alt superaliment de care poţi profita în acest sezon este usturoiul proaspăt. Usturoiul conţine alicină,compusul care dă şi mirosul înţepător de usturoi.

Alicina contribuie la instalarea rapidă a senzaţiei de saţietate în creier şi,astfel,te salvează de la mâncatul în exces,este de părere dieteticianul american Tara Gidus.

Usturoiul de primăvară are acţiune mai blândă,gustul său este uşor dulceag şi poate completa aromele unei salate sănătoase cu multe vegetale.

Spanacul este un bun energizant

Aceste frunze gustoase reprezintă o sursă de fier nemaipomenită pentru organism. Spanaculse recomandă a fi mâncat în cantităţi mai mari celor care nu consumă carne,pentru că fierul din spanac măreşte capacitatea celulelor roşii din sânge de a alimenta muşchii cu oxigen şi,deci,le dă mai multă energie.

Consumă o ceaşcă de spanac fiert pe zi şi vei vedea că cele 30 de minute de mişcare pe zi nu ţi se vor mai părea o corvoadă.

Anghinarea e bogată în magneziu

Un alt aliment excelent pe care ar trebui să-l consumăm în acest sezon este anghinarea. Este o sursă bogată de magneziu,mineralul vital pentru mai mult de 300 de reacţii biochimice din organism,care sunt responsabile cu furnizarea de energie.

„Dacă ai carenţă de magneziu,muşchii tăi vor fi nevoiţi să lucreze mai mult şi te vor obosi mai repede“,spune omul de ştiinţă american Forrest Nielsen.

O anghinare de mărime medie furnizează aproximativ 77 de miligrame de magneziuşi are doar 60 de calorii. Doza zilnică recomandată de magneziu este 320 de miligrame.