Greşeli comune pe care le faci atunci când ţii o dietă

dieta fără carbohidraţi jpeg

Atunci când decizi să ţii o anume dietă crezi cu siguranţă că mănânci sănătos şi că iei cele mai bune decizii, dar, oare, într-adevăr aşa este? Chiar şi cele mai deştepte femei pot cădea în capcana de a face alegeri proaste în ceea ce priveşte regimul lor.

Citeşte ghidul lui Allison Tait referitor la 5 dintre cele mai frecvente greşeli din dieta unei femei.

1 Cercetezi prea mult

Sharon Natoli,dietetician la Food &Nutrition Australia,crede că inteligenţa ar putea duce la alegeri greşite. Femeile deştepte se informează prea mult şi sfârşesc prin a alege diete la moda,cum ar fi detoxifierile,care nu lucrează pe termen lung,spune ea.

Soluţia:Fă-ţi o dietă personalizată cu ajutorul unui nutriţionist.

2 Nu citeşti etichetele produselor

Este uşor să fii păcălită de informaţii înşelătoare. Când mergi pe fugă la cumpărături,eşti cu ochii după produsele pe care scrie cu litere mari “produs natural”. Dar lista de ingrediente este posibil să îţi dezvăluie altceva. Este,de asemenea,important să îţi aminteşti că organic înseamnă crescut fără pesticide,nu că este sărac în kj. 

Soluţie:Verifică coloana "100 g" a panoului de nutriţie pentru produsele alimentare.

3 Auzi doar ce vrei să auzi

Când înlocuieşti baconul cu avocado te simţi,posibil,foarte mulţumită de alegerile tale. Dar,şoc:meniul tău este în continuare bogat în grăsimi şi în kj.

Soluţie:Nu mai gândi dieta în termeni ştiinţifici,de tip “grăsimi sănătoase” şi “grăsimi nesănătoase”.

4 Renunţi la gluten

Dacă ai boala celiacă sau intoleranţă dovedită la gluten,lucrurile stau diferit. În caz contrar,nu ai niciun motiv să renunţi la gluten. De fapt,multe alimente fără gluten au un indice glicemic (IG) ridicat si au tendinţa de a fi mai sărace în vitamina B,fier şi fibre,comparativ cu alimentele integrale.

Soluţie:Dacă nu eşti sigură că ai o problemă cu glutenul,caută mai degrabă alimente cu IG scăzut. 

5 Nu mai mănânci carbohidraţi după ora 17.00

Nu există nicio dovadă clară care să susţină convingerea,încă puternică,cum că carbohidraţii consumaţi seara sunt contraindicaţi. În orice caz,renunţarea la mesele carbo doar te lasă nemulţumită şi gata de încă o gustare după cină.

Soluţie:Nimeni nu spune că trebuie să te îndopi seara. Dar o porţie de cartofi dulcinu strică nimănui.