Lucrezi într-un call center? Iată la ce te expui!

Persoanele care lucrează într-un call center dezvoltă, în timp, probleme la nivelul gâtului şi al corzilor vocale, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii din Irlanda.
Oamenii de ştiinţă susţin că un sfert din persoanele care lucrează în call center-uri suferă de probleme ale vocii,alături de alte tulburări legate direct de activitatea lor profesională.
Pierderile de voce,iritaţiile gâtului sau dificultăţile respiratorii sunt câteva dintre problemele de sănătate cu care se confruntă cei care îşi suprasolicită vocea la muncă.
Acestea sunt concluziile unei echipe de cercetători de la Universitatea Ulster (Irlanda),care a desfăşurat un studiu pe circa 600 de persoane care lucrează în 14 call center-uri britanice.
Specialiştii afirmă că la instruirea acestor salariaţi nu sunt abordate aspecte legate de voce. Nu se acordă suficientă atenţie reglării aerului ambiant şi,îndeosebi,nivelului de umiditate.
De asemenea,există o gestionare defectuoasă a timpului alocat pauzei (vocea nu se odihneşte,aşa cum ar trebui),iar spaţiile de lucru sunt neadaptate muncii desfăşurate.