Meniuri de ocazie sărace în calorii

1 54465 original jpg jpeg

Vrei ca în cea mai frumoasă zi a vieţii tale să se simtă cu toţii bine, inclusiv prietenele tale obsedate de siluetă? Renunţă la meniul tradiţional, cu fripturi cât farfuria şi sarmale cu smântână, şi optează pentru preparate rafinate şi hipocalorice.

Ai observat,la nunţile altora,că,atunci când se ajunge la felul al doilea,invitaţii sunt deja sătui şi abia mai ciugulesc din farfurie.  Platourile pline se întorc aşa cum au venit – ce risipă!  Asta pentru că meniurile clasice sunt adesea încărcate de sosuri,cărnuri grase,mezeluri şi alte ingrediente „tradiţionale“. Prin urmare,la evenimentul ce marchează cununia ta,surprinde-ţi prietenii şi familia cu preparate care excelează nu la capitolul cantitate,ci şi la cel privind rafinamentul şi savoarea. Iată propunerile noastre!

Bufetul suedez,pe toate gusturile

Bufetul suedez,cu preparate reci şi calde,e cea mai potrivită alegere dacă vrei să oferi mâncare sănătoasă şi să împaci toate gusturile.

-Preparate:Dă frâu liber imaginaţiei! Poţi opta pentru tipuri diverse de salate,mini-senvişuri,mini-frigărui,legume umplute,dar şi pentru preparate la grătar cu garnitură de legume.-Deserturi:Îngheţate,salate de fructe,mini-tarte cu fructe,mousse-uri şi sorbeturi.-Băuturi:O Crâmpoşie şi un Merlot tânăr,proaspăt,sec sunt excelente,dar poţi alege şi un rosé sec „de cursă lungă“.

Bufetul suedez e ideal dacă numărul de invitaţi nu e mare – altfel,invitaţii trebuie să stea la coadă până le vine rândul să-şi pună în farfurie.

Delicii asiatice

Mâncărurile asiatice sunt extraordinar de savuroase,şi,dacă sunt selecţionate atent,au aport caloric scăzut.

Preparate

-Din mulţimea de variante de preparate,alege supele pe bază de pui,mâncărurile cu legume,orez şi carne albă gătite la vapori sau la foc iute (wok),preparatele pe bază de tăiţei de orez,tofu,fructe de mare la grătar sau carne de vită.

-Deserturi:Dulciurile tipice sunt bananele prăjite,spumă sau sorbet de mango,budincă din tofu. Dacă vrei totuşi ceva mai apropiat de gusturile autohtone,optează pentru salată de fructe exotice sau îngheţată cu fistic.

-Băuturi:Vinurile acompaniază cel mai bine aromele iuţi din preparatele asiatice. Dintre cele albe,un Riesling demi-sec,dar şi o Tămâioasă Românească demi-dulce dau bine în peisaj. Dintre cele roşii,un Pinot Noir uşor,fructat,cu note de prună afumată şi condimente,sau o Fetească Neagră sunt o alegere bună.

Bucătăria tailandeză e printre cele cele mai savuroase,având la bază ingrediente gătite sănătos şi minunat condimentate.

Încearcă reţetele mediteraneene!

-Preparatele mediteraneene – care sunt foarte pe gustul românilor obişnuiţi să-şi facă vacanţele în Grecia,Turcia sau Italia – sunt extrem de savuroase şi cu aport caloric scăzut,având la bază fructe de mare şi peşte,legume şi fructe proaspete şi,bineînţeles,ulei de măsline.

-Preparate:Nu te sfii să comanzi antreuri de tipul faimoaselor bruschetta,din felii de pâine prăjită frecate cu usturoi şi ulei de măsline,cu topping de roşii proaspete mărunţite şi busuioc sau cu mozzarella. Felurile următoare pot cuprinde salate uşoare cu rucola şi pui,salată de paste colorate,fructe de mare şi file de peşte,salată de vinete,ardei copţi etc. Poţi opta pentru un specific predominant italian,grecesc sau chiar oriental – cu preparate de tip salată tabouleh,hummus,cuşcuş cu legume şi carne de berbecuţ.

-Deserturi:Alege preparate „light”:salată de fructe,sorbet de lămâie,tiramisu,tarte cu fructe.

-Băuturi:Mâncărurile sunt acompaniate obligatoriu de vinuri albe sau rosé seci,uşoare,cu note fructate şi minerale. Poţi opta şi pentru vinuri din soiuri româneşti:Crâmpoşie,Şarbă,Fetească Regală,ba chiar Busuioacă de Bohotin.

Toate aceste ingrediente nu sunt gătite excesiv:salatele sunt la loc de cinste,la fel şi preparatele la grătar sau doar uşor prăjite,condimentate savuros.