Menţine-ţi greutatea în sezonul rece

1 46736 original jpg jpeg

Pe timp de iarnă, ai la îndemână câteva metode simple pentru a nu acumula niciun kilogram în plus. Iată ce-ţi propunem.

Articole pe aceeaşi temă:Dulciuri care nu îngraşă,7 sfaturi pentru un corp sănătos,Dieta cu calorii negative

Mizează pe calciu

Ştiai că persoanele care consumă mai mult calciusunt mai slabe? La nivelul celulelor,acest mineral împiedică depunerile de grăsime,favorizând arderea acestora atunci când ne mişcăm. Ca să te asiguri că furnizezi corpului aportul necesar,mănâncă în fiecare zi:

-Un bol (300 ml) cu lapte(360 mg calciu)

-Un iaurt natural (180 mg calciu)

-O felie (40 g) de caşcaval afumat (360 mg calciu)

În total,900 mg calciu,adică exact necesarul zilnic recomandat. Dacă ai intoleranţă la lactoză,poţi bea apă minerală îmbogăţită cu calciu.

Cură de detoxifiere,o dată pe săptămână

Fructele şi legumele crude ajută la eliminarea toxinelor. Încearcă,o dată pe săptămână,următoarea dietă,pentru a te menţine în formă:

Dimineaţa:un cocteil din două mere,un sfert de ţelină,doi morcovi.

Prânz şi seara:o porţie de mâncare de linte,o salată dintr-o sfeclă roşie,trei frunze de pătrunjel şi un morcov,cu un praf de sare şi o linguriţă de ulei de măsline. La desert:un fruct (măr,portocală,kiwi).

Pe parcursul zilei:0,5 l de ceai verde şi 1 l de supă de legume,iaurturi slabe şi fructe proaspete.

Consumă dulciuri de sezon

În sezonul rece,pofta noastră de dulce creşte. Nu te grăbi să mănânci prăjituri,plăcinte sau alte „bombe cu calorii”,ci fă-ţi stocul cu fructede sezon (mure,zmeură,pere,gutui). Alege,ca gustări,fructe uscate ori confiate:smochine,caise,curmale,stafide,prune uscate,bogate în calciu şi magneziu.

Ronţăie migdale

Poţi mânca un pumn de migdale în fiecare zi,fără niciun risc de a te îngrăşa. Deşi conţin lipide,organismul nu le poate asimila în întregime,fiindcă migdalele nu pot fi mestecate foarte fin. Sunt pline de fibre şi de proteine,conţin magneziu şi vitamina E,furninzând energie organismului în perioada rece. La fel de bune sunt şi nucile,fisticul sau arahidele,dar consumate în aceeaşi cantitate (un pumn).

Bea cât mai multe lichide

Ceaiurilecalde,neîndulcite şi apa plată ar trebui să fie aliaţii tăi de nădejde în menţinerea greutăţii pe timp de iarnă. Cu cât bei mai multe lichide,cu atât te hidratezi mai bine,corpul se detoxifică,iar tu te menţii într-o formă de zile mari. Bea câte un ceai verde dimineaţa şi seara,iar la prânz,sucuri naturale de fructe,apă plată sau apă minerală (doi litri de lichide pe zi).