Slăbeşte cu dieta DODO

1 66358 original jpg jpeg

Concepută de un medic nutriţionist, dieta DODO presupune consumul a 500 de calorii pe zi, după care repaus alimentar. Acest regim alimentar nu este uşor de urmat, dar promite că te scapă de 3 kilograme în prima săptămână.

Dieta se bazează pe principiile unui post intermitent,dar are o abordare diferită care elimină complet nevoia de numărare a caloriilor. Postul intermitent este un termen generic pentru o serie de modalităţi prin care o persoană renunţă ocazional la ingerarea alimentelor.

Cum funcţionează dieta

Cu o zi înainte de a începe dieta trebuie să consumi un mic dejun şi un prânz bogat. Seara,ia cina între orele 19.00 -22.00,apoi procesul de post începe în timp ce dormi şi continuă până în seara următoare,când va trebui să iei o cină rapidă,ce trebuie luată nu mai târziu de 24 de ore,de la masa de seară consumată între orele 19.00 -22.00. Doar consumul de apă este permis seara. În timpul zilei se poate bea apă,ceai verde şi o cafea neagră fără lapte,zahăr sau îndulcitori.

În dimineaţa următoare,consumă un mic dejun rapid,pentru a pune capăt perioadei de post.Pe parcursul zilei,mănâncă normal.

Trebuie să ţii mai mult de 3 zile de post pe săptămână,cu pauze între ele. Cel care a inventat această dietă,Drew Pret,spune că „organismul este în măsură să controleze modul în care utilizează combustibili diferiţi de energie,cum ar fi grăsimile,proteinele ​​şi carbohidraţi.

Ce ar trebui să mănânci înainte şi după post

Dacă nu faci mişcare,ar trebui să consumi o masă săracă în carbohidraţi,compusă din 2 mâini de legume şi o cantitate mică de grăsimi sănătoase. De exemplu,piept de pui la cuptor cu roşii şi măsline uscate sau peşte alb învelit în bacon.

Cantitatea de proteine (care se găsesc în somon,crustacee,carnea de pui,ficat,tofu sau brânză de vaci) ar trebui să fie de aproximativ de dimensiunea unui pumn.

Carbohidraţii (de exemplu,ovăz,pâine integrale,orez brun,paste şi legume rădăcinoase) nu trebuie să reprezinte mai mult de un pumn. Când foloseşti ulei de măsline sau ulei de cocos,utilizează doar câteva picături.

Ce mănânci la micul dejun

Optează pentru alimente bogate în proteine,cum sunt somon afumat,ou,iaurt cu puţine grăsimi,fructe de pădure sau doi pumni de legume cu frunze verzi şi o cantitate mică de grăsimi sănătoase (gălbenuş sau un pumn mic de seminţe sau fructe cu coajă lemnoasă).

Când e bine să începi dieta

Cel mai bine ar fi să începi acest regim alimentar în weekend. Nivelul de stres este de obicei mai redus în această parte a săptămânii,putând să-ţi controlezi mai bine programul. În zilele în care nu ţii post,stai departe de junk food.

Cum să combaţi foamea din timpul dietei

Când apar primele semne ale senzaţiei de foame,fă o plimbare sau bea o ceaşcă de ceai verde.

Alege zilele de post cu înţelepciune. Postul,în special la început,poate afecta concentrarea şi starea de spirit,mai ales dacă eşti tipul de persoană care se bazează pe gustările dulci pentru a avea energie.

Rezumă-te la mesele recomandate.

În timpul unei zile de post încearcă să-ţi umpli ziua cu sarcini importante.