Mituri frecvente despre slăbit: adevărat sau fals?

1 shutterstock 727085215 jpg jpeg

Când vine vorba de slăbit, există multe informaţii pe care le poţi auzi din diverse surse. Este adevărat că înfometarea este cel mai bun mod de a slăbi? Sau că dormitul ajută la arderea caloriilor?

„Câte bordeie, atâtea obiceie‟, spune un proverb românesc. Această vorbă din străbuni este valabilă şi în ceea ce priveşte mişcarea şi mâncarea. Care este cea mai rapidă, dar şi eficientă cale spre pierderea în greutate? Noi am lăsat ştiinţa să răspundă şi să confirme (sau nu) realitatea din spatele celor mai comune prejudecăţi despre topirea kilogramelor în plus.

Carbohidraţii îngraşă

Şi da, şi nu!

E adevărat că dietele cu conţinut scăzut de carbohidraţi pot ajuta la scăderea în greutate. Numeroşi nutriţionişti sunt de părere că, atâta timp cât menţii consumul de carbohidraţi scăzut şi aportul de proteine ridicat, vei pierde în greutate. Chiar şi aşa, nu toţi carbohidraţii provoacă creşterea în greutate. De fapt, alimentele de provenienţă naturală (cereale, mazăre, orez), care au un conţinut ridicat de carbohidraţi, sunt foarte sănătoase. Pe de altă parte, carbohidraţii rafinaţi precum cerealele rafinate şi zahărul sunt, cu siguranţă, o sursă ştiută a aportului de kilograme.

Efortul fizic solicitant te ajută să slăbeşti

Fals!

Pentru a fi realizată cu succes, pierderea în greutate implică modificări mici pe care le poţi respecta constant şi mult timp. Asta înseamnă să fii mai activ fizic în rutina ta zilnică, însă trebuie să faci asta cu paşi mici. Adulţii ar trebui să efectueze, în fiecare săptămână, cel puţin 150 de minute de activitate fizică, precum mersul pe jos rapid sau mersul pe bicicletă, iar cei care sunt supraponderali vor avea nevoie de mai mult decât atât pentru a slăbi. Pentru a topi kilograme, trebuie să arzi mai multe calorii decât consumi, iar acest lucru poate fi obţinut mâncând mai puţin şi mişcându-te mai mult

Înfometarea este cel mai bun mod de a slăbi

Este puţin probabil ca dietele extreme să aibă ca rezultat pierderea în greutate pe termen lung. Dimpotrivă, ele constribuie la acumularea de kilograme, după ce renunţi la ele. Principala problemă este că acest tip de dietă este prea greu de menţinut. De asemenea, prin înfometare pierzi substanţele nutritive esenţiale, deoarece dietele extreme limitează varietatea alimentelor consumate. Organismul tău va fi lipsit de energie, iar acest lucru te poate determina să pofteşti la alimente bogate în grăsimi şi în zaharuri. De cele mai multe ori, cei care se înfometează vor ceda ispitei şi vor consuma alimente bogate în calorii, lucru care le va sabota dieta şi silueta.

Citeşte şi: Metode extreme de slăbit, pe care trebuie să le eviţi. Fac furori pe Internet, dar sunt de-a dreptul periculoase

Gustările dintre mese te ajută să mănânci mai puţin

Adevărat!

Când foamea începe să dea ghes, cei mai mulţi consideră că nu este bine să-şi strice pofta de mâncare cu ronţăieli. Dar gustările dintre mese s-ar putea să te ajute să mănânci mai puţin la mesele principale sau să reduci numărul lor. Dieteticienii recomandă cel mai frecvent să se consume cinci mese mici pe zi, în locul a trei, dar mult mai consistente. Unul dintre principalele motive pentru care gustarea are o reputaţie rea este din cauza alegerilor nesănătoase pe care le facem când apelăm la ea: chipsuri, prăjituri, bomboane, covrigi. Dacă alegi, în schimb, nuci, seminţe, fructe sau legume, nu ai de ce să-ţi faci griji.

Mai mulţi muşchi, metabolism mai rapid

Mai multă masă musculară se traduce prin mai multe calorii arse, chiar şi în repaus. Asta pentru că fiecare kilogram de muşchi topeşte aproximativ şase calorii pe zi, chiar dacă nu facem sport. Cel mai eficient mod de a-ţi mări masa musculară este cu ajutorul antrenamentului de forţă. Un studiu publicat în Jurnalul European de Nutriţie Clinică, în 2015, arată că nouă luni de antrenament de forţă, a câte trei ori pe săptămână, au ridicat rata metabolică a subiecţilor cu aproximativ 5%. Nu te-ai antrenat de ceva vreme? Investeşte în greutăţi şi lucrează acasă, după programe de antrenament pe care le găseşti online, sau fă-ţi un abonament la sala de fitness de lângă casă!

Citeşte şi: Ectomorf, endomorf sau mezomorf? Cum îţi alegi dieta de slăbit în funcţie de forma corpului

Dormi şi slăbeşti

Adevărat!

Dormitul poate fi benefic pentru pierderea în greutate. Un studiu al Universităţii din Michigan (SUA) a arătat că doar o oră în plus de somn pe noapte s-ar putea traduce printr-o pierdere în greutate de 14 kilograme în decursul unui an, la o persoană care mănâncă 2.500 de calorii pe zi. Alte studii arată că privarea de somn poate creşte pofta de mâncare şi poate contribui la o alimentaţie în exces. Aşadar, încearcă pe cât posibil să respecţi necesarul de opt ore de somn pe noapte.

Sursă foto: Shutterstock