Alimente sănătoase care devin dăunătoare dacă sunt preparate incorect

cha cha cha chia jpeg

În cazul unor alimente trebuie să ţii cont de anumite reguli când le prepari, altfel le poţi transforma în cei mai mari duşmani ai organismului tău.

Seminţele de chia trebuie înmuiateDoar două lingurţie de seminţe de chia oferă organismului 4 grame de proteine,8 grame de fibre şi o cantitate mare de acizi graşi Omega-3. Cu toate acestea,seminţele pot cauza probleme de sănătate din cauza că absorb multă apă şi pot bloca esofagul. De aceea,înainte de a le consuma este indicat să le ţii la înmuiat o oră.Nu consuma varza Kale crudăAcest tip de varză este considerată un superaliment,deoarece are proprietăţi antioxidante,antiinflamatoare şi anticanceroase. Când este gătită,varza Kale îşi pierde din aceste efecte benefice,însă îşi reduce şi capacitatea de a afecta tiroida. De aceea,specialiştii recomandă să nu fie consumată în stare crudă,astfel există un risc mare de a dezvolta hipotiroidism. Acest lucru este posibil din cauză că varza Kale are proprietăţi goitrogenice,care stimulează tiroida să producă mai puţini hormoni.Boabele de fasole roşie pot fi toxiceBoabele de fasole roşie conţin cantităţi mari de lectine,nişte compuşi chimici care inhibă celulele stomacului să se refacă în mod natural în caz de stres. Din această cauză,persoanele care consumă boabe de fasole roşie în stare crudă se pot confrunta cu probleme digestive,precum greaţă şi vărsături. De aceea,înainte de a le consuma,ţine-le la înmuiat cel puţin 4-5 ore.Consumă rubarbă fără frunzeO plăcintă cu rubarbă şi căpşuni este desertul perfect al oricărui anotimp. În cazul în care te-ai decis să cultivi rubarbă în grădina ta,ţine cont de faptul că înainte de a o găti trebuie să îi îndepărtezi frunzele,fiindcă sunt toxice. Acesta este şi motivul pentru care în supermarketuri rubarba se găseşte deja curăţată. Frunzele de rubarbă pot duce la îngreunarea respiraţiei,la arsuri bucale,diaree,dureri de ochi şi stări de vomă.