Beneficiile fiecărui tip de ulei

1 72468 original jpg jpeg

Uleiul de floarea-soarelui este cel mai utilizat în ţara noastră, însă acest lucru nu înseamnă că este şi cel mai recomandat pentru prăjirea alimentelor sau pentru salate. Află care sunt beneficiile fiecărui tip de ulei şi la ce preparate este recomandat!

Dintr-o alimentaţie echilibrată nu trebuie să lipsească uleiul,în special cel cu un conţinut bogat de Omega 3 şi Omega 6. Ideal,el ar trebui să aibă o parte de Omega 3 la patru părţi de Omega 6,deoarece acizii graşi Omega 6 au proprietăţi antiinflamatoare,protejând sistemul cardiovascular.

Ulei/100ml                              Calorii

Ulei de măsline                       824

Ulei de nucă                            828

Ulei de palmier                        810

Ulei de porumb                       900

Ulei de rapiţă                           819

Ulei de floarea-soarelui           900

Ulei de sâmburi de struguri     819

Ulei de cocos                          862

Ulei de susan                           884

Uleiul de palmier,recomandat la prăjit

Este considerat unul dintre cele mai sănătoase tipuri de ulei din lume deoarece nu conţine acizi trans sau colesterol,fiind în schimb bogat în acizi graşi esenţiali. Se obţine din pulpa fructelor palmierului,iar la temperaturi mai scăzute de 20 de grade devine solid,fără a-şi pierde proprietăţile. Are punctul de fumigaţie la 230 de grade,nu are gust şi nici nu preia mirosurile alimentelor. Alte uleiuri recomandat pentru prăjit sunt uleiurile rafinate de cocos şi de rapiţă.

Uleiurile presate la rece nu trebuie încălzite

Fie că este vorba de ulei de floarea-soarelui sau ulei de porumb,uleiurile presate la rece sunt recomandate doar în salate sau pot fi adăugate în preparate doar după ce au fost gătite şi răcite. Acest tip de uleiuri nu trebuie încălzite la temperaturi mai mari de 40 de grade şi pot fi utilizate în salate,sosuri,marinade sau supe reci.

Uleiul de măsline,ideal pentru salate

Uleiul de măsline extravirgin este cel care oferă o aromă aparte sosurilor şi salatelor,deoarece amplifică gustul condimentelor şi al alimentelor. Are un conţinut sporit de polifenoli,vitamina E şi grăsimi mononesaturate. Uleiul de măsline virgin şi extra-virgin este contraindicat la prăjit pentru că prin gătire îşi pierde proprietăţile nutritive. Este recomandat pentru sosuri reci,salate sau întins pe pâine sau bruschete după ce au fost scoase din cuptor. La salate mai poate fi folosit şi uleiul de susan,uleiul de nucă sau uleiul de porumb.

Ştiaţi că...

... uleiul de cocos este recomandat cardiacilor? Datorită conţinutului său ridicat de acid lauric reduce colesterolul şi hipertensiunea arterială,prevenind astfel bolile de inimă.

...uleiul de susan este folosit cu precădere în preparatele orientale? Este foarte concentrat şi bogat în vitamina E,lecitină şi minerale.

... uleiul din sâmburi de struguri are rol detoxifiant? În acelaşi timp el intensifică aroma mirodeniilor şi este recomandat în special în marinade.