Care sunt grăsimile bune şi în ce cantităţi sunt recomandate

1 69690 original jpg jpeg

Vitaminele A, D şi E şi acizii graşi esenţiali conţinuţi în alimentele grase contribuie la prevenirea multor probleme de sănătate. Află ce să mănânci şi în ce cantităţi pentru a-ţi menţine sănătatea organismului.

Vitaminele A,D şi E,alături de acizii graşi esenţiali,se găsesc în mod obişnuit în alimente cu conţinut mare de grăsimi,astfel că includerea acestora în alimentaţie nu trebuie evitată. Aceşti compuşi pot ajuta la prevenirea şi controlul unor maladii precum cele cardiovasculare,diferite tipuri de cancer,deficienţe ale sistemului imunitar,artrita,probleme ale pielii,sindromul premenstrual şi simptome ale menopauzei.

Lapteleeste bine să fie consumat în varianta integrală,deoarece asigură o senzaţie de saţietate pe termen îndelungat,iar unele studii au arătat că unii acizi graşi din lapte pot ajuta la controlul greutăţii corporale. Cantitatea zilnică recomandată este de 250 de mililitri (o cană).

Ouăle,contrar părerilor formate,sunt bune pentru organism şi pot fi consumate de până la patru ori pe săptămână,potrivit experţilor. Studiile au arătat că nivelul colesterolului din organism nu creşte sub influenţa consumului de ouă.

Uleiul de măslineeste foarte bun în salate,dar devine periculos,cu potenţial cancerigen,când este încălzit şi nu ar trebui să fie niciodată folosit pentru prăjit. Sfatul specialiştilor este ca pentru prăjit să fie utilizat uleiul de floarea-soarelui sau de rapiţă,care rezistă mult mai bine temperaturilor înalte.

Carnea roşiepoate fi consumată de patru ori pe săptămână,în cantităţi de circa 100 de grame,dar este important să provină de la animale hrănite cu iarbă,în mod natural,nu crescute în ferme de îngrăşare cu nutreţuri îmbogăţite sintetic cu diverse substanţe.

Iaurtul,ca şi în cazul laptelui,trebuie consumat în varianta integrală. Iaurturile degresate au uneori adaos de zahăr pentru a suplini gustul dat de grăsimile îndepărtate.

Ciocolataeste foarte bună pentru inimă,dar doar cea cu minimum 70% cacao. Ciocolata albă şi cea cu lapte sunt pline de grăsime şi zahăr,cu foarte puţină cacao,astfel încât este bine să fie evitată.

Untuleste bine să fie folosit în porţii mici şi este recomandat în detrimentul margarinelor sau al altor sortimente de alimente tartinabile asemănătoare.