Ce nu ştiai despre calorii

1 68675 original jpg jpeg

Aceşti nutrienţi mici sunt cauza confuziilor şi controverselor care apar de la o dietă la alta. Ştim că aceste calorii sunt cauza creşterilor în greutate, însă sunt anumite lucruri pe care le trecem cu vederea când încercăm să monitorizăm caloriile consumate.

Cu siguranţă ştii deja ce sunt caloriile şi că provoacă o creştere în greutate dacă sunt consumate în numar mare. Află cele 8 motive care produc confuzii în ceea ce priveşte caloriile.Marimea porţiilor nu este mereu sub controlPorţiile de mâncare din restaurante pot conţine dublul sau triplul numărului de calorii pe care îl conţine o porţie de mâncare gătită acasă. Din păcate,aceste porţii ne afectează silueta. Când au mai multă mâncare pe farfurie,oamenii consumă cu aproximativ 30% mai mult,potrivit studiilor. Aşa că nu te strădui să termini întreaga porţie din faţa ta,este de preferat ca farfuria să nu rămână goală.Nu toate caloriile sunt identiceStudiile arată că alimentele precum fructele,legumele,carnea,sunt mai greu de mestecat şi conţin calorii care sunt arse mult mai repede. Mai mult,un studiu din 2011 a descoperit că este mai importantă calitatea caloriilor decât cantitatea lor.Cei care au consumat o cantitate mare de alimente nesănătoase,cum ar fi carnea procesată,cartofii prăjiţi sau băuturi îndulcite,au câştigat mai mult în greutate,într-un timp mai scurt,decât cei care au consumate mai multe alimente sănătoase.Consumând multe fructe şi legume la fiecare masă,asiguri organismului un număr potrivit de calorii.Cifrele indicate de aparatele pentru exerciţii sunt falseVăzând că ai ars 600 de calorii dimineaţa pe banda de alergat,  îţi poate lăsa impresia că îţi permiţi să consumi mai multe calorii în ziua respectivă,însă cifrele indicate de astfel de aparate sunt înşelătoare.Pentru a urmări cu succes numărul caloriilor arse,investeşte într-un aparat de monitorizare a ritmului cardiac.Efortul fizic provoacă senzaţia de foameCu toate că studiile se contrazic atunci când încearcă să demonstreze dacă exerciţiile fizice stimulează sau suprimă pofta de mâncare,mulţi oameni au mentalitatea că,dacă ard calorii prin efort fizic,îşi pot permite să mănânce orice. Este mai indicat să consumi alimente bogate în calorii înainte de a face efort fizic,pentru a le putea arde înainte de a se depune.Sunt ignorate caloriile din băuturiPentru a monitoriza eficient numărul caloriilor pe care le consumi zilnic,nu trebuie să le ignori pe cele din lichide. Sucurile au la bază foarte mult zahăr. Cea mai bună metodă de a minimiza numărul caloriilor pe care le consumi din lichide este să te limitezi la apă,cafea şi ceai neindulcite.Atenţie la gustările dintre mesePorţionează-ţi gustările. Chiar şi alimentele sănătoase pot provoca creşteri în greutate dacă numărul caloriilor consumate este mai mare decât numărul caloriilor arse. Controlul porţiilor este cheia. Dacă ai poftă de o gustare,încearcă alimente ca morcovii şi strugurii,sau păstrează jumătate din sendviş pentru următoarea masă.