Ce trebuie să conţină un mic dejun sănătos

1 74039 original jpg jpeg

Dimineaţa organismul are nevoie de substanţe nutritive pentru a-şi asigura necesarul de energie necesar activităţilor zilnice. Iată ce ar trebui să conţină micul dejun pentru a fi sănătos şi hrănitor!

Medicul nutriţionist Ioana Dima îţi explică de ce nu este bine să sari peste micul dejun.

·         Micul dejun este cea mai important masă a zilei. Doar o cafea nu îţi poate asigura necesarul de energie pentru întreaga zi.

·          Un mic dejun sănătos trebuie să conţină deopotrivă carbohidraţi (cereale integrale,pâine,fructe),proteine (ouă,lactate degresate) şi lipide sănătoase (caju/nuci/migdale,ulei de măsline).

Citeşte şi:

3 idei de mic dejun bogat în proteine

Nicio masă fără peşte

·          Legumele,fructele şi cerealele integrale sunt o sursă foarte bună de fibre;acestea reglează tranzitul intestinal şi ne asigură o senzaţie de saţietate îndelungată.

·         Încercaţi să evitaţi consumul de dulciuri (glucide rafinate),băuturi cu zahăr,iaurturi (îndulcite) cu fructe,cerealele cu adaos de zahăr.

·         Nu faceţi din alimentele prăjite un obicei – dacă astăzi aţi mâncat o omletă cu legume,mâine optaţi pentru un bol de cereale integrale,lapte şi fructe sau pentru bruschete integrale cu roşii şi oregano.

Idei pentru micul dejun:

1)      Un bol cu fulgi de porumb şi lapte degresat

2)      2 felii de pâine graham cu caşcaval,castraveţi şi roşii

3)      2 felii de pâine cu seminţe alături de omletă simplă şi salată de roşii

4)      2 felii de pâine neagră cu telemea de capră şi roşii

5)      2 felii de pâine neagră cu unt,gem de fructe şi 1 cană cu lapte

6)      1 pahar de sana şi 2 felii de pâine integrală

7)      1 ou fiert,caş de oaie,ardei gras roşu şi 2 felii de pâine cu seminţe

8)      1 bol de musli cu iaurt