Cu ce să înlocuieşti laptele în post

1 67597 original jpg jpeg

Dacă îţi place laptele, însă ţii post, poţi consuma lapte de soia. Pe lângă faptul că se găseşte în sortimente diverse, laptele de soia are nenumărate beneficii asupra corpului.

Îmbunătăţeşte profilul lipidic

Cea mai importantă proprietate a laptelui de soiaeste capacitatea de a îmbunătăţi profilul lipidic din sânge. Spre deosebire de laptele de origine animală,bogat în colesterol şi grăsimi saturate,grăsimile din laptele de soia sunt în cea mai mare parte nesaturate şi fără colesterol. Acizii graşi polinesaturaţi şi mononesaturaţi din soia inhibă transportarea colesterolului în fluxul sangvin. Acest efect combinat transformă laptele de soia în băutura ideală pentru persoanele cu colesterol ridicat şi un istoric familial de boli cardiovasculare.

Întăreşte vasele de sânge

Acizii graşi Omega 3 şi 6,precum şi fitoantioxidanţii din soia protejează vasele de sânge de hemoragii şi distrugerea ţesuturilor. Aceşti compuşi se prind de vasele de sânge şi împiedică formarea depozitelor de colesterol şi atacul radicalilor liberi.

Previne cancerul de prostată

Din cauza conţinutului ridicat de fitoestrogeni,laptele de soia reduce secreţia de testosteron în cazul bărbaţilor,hormon care,în doze anormale,devine un factor de risc pentru cancerul de prostată. Studiile au arătat că bărbaţii care consumă o dietă bogată în soia au un risc mai scăzut de hipertrofiere a prostatei sau de cancer de prostată.

Previne osteoporoza

Osteoporoza sau fragilizarea oaselor constituie altă afecţiune,care apare odată cu vârsta şi cu dereglările hormonale. Fitoestrogenii cresc absorbţia calciului din organism şi previn pierderea masei osoase. Pentru un maximum de efect,consumaţi lapte de soia îmbogăţit cu vitamina D şi calciu.