Cum spui stop poftelor culinare

1 79385 original jpg jpeg

Fie că este vorba despre dorinţa de a mânca o bucată de pizza noaptea, fie că este vorba de dorinţa de a savura ceva dulce, poftele culinare pot deveni atât de puternice încât să-ţi dea peste cap întreg regimul alimentar. Poţi preveni acest lucru folosind următoarele metode.

Poftele sunt atât de natură mentală, cât şi de natură fizică. Din păcate, dacă nu sunt ţinute sub frâu, pot duce chiar şi la apariţia obezităţii. Controlul de sine, împreună cu câteva trucuri simple pot fi extrem de utile. Unul dintre motivele pentru care poate fi greu să spui stop poftelor culinare este acela că dacă nu sunt satisfăcute, corpul va începe să elibereze hormonul stresului.

Consumă suficiente proteine

Data viitoare când vei pofti la ceva dulce, mănâncă un iaurt grecesc sau câţiva mieji de nucă. Dacă vei consuma alimente bogate în proteine şi, cu toate acestea, după 20 de minute tot vei pofti la ciocolată, poţi gusta o cută. Trucul de a consuma proteine te ajută să satisfaci senzaţia de foame, reglează nivelul stresului şi nu vei mai simţi nevoia să mănânci atât de multe dulciuri. În plus, s-a contatat că o dietă bogată în proteină poate fi de folos în lupta cu kilogramele.

Fă exerciţii de respiraţie

În momentul în care vrei să mănânci ceva şi parcă nu te poţi abţine, respiră adânc de câteva ori. Potrivit psihologilor, aceste exerciţii de respiraţie te vor ajuta să te echilibrezi emoţional. Întreabă-te dacă într-adevăr îţi doreşti să mănânci acel lucru, dacă corpul tău are nevoie, dacă te simţi înfometată sau dacă eşti bine emoţional în momentul respectiv. Răspunsurile pe care ţi le vei da te vor ajuta să găseşti adevăratul motiv din spatele acestor pofte.

Amână momentul

Multe dintre gândurile şi emoţiile pe care le ai ţin de perspectiva din care alegi să vezi lucrurile. Dacă poţi schimba ceea ce gândeşti referitor la ceva, atunci şi felul în care te vei simţi se va schimba. De exemplu, spune-ţi că te vei răsfăţa cu ceva dulce altă dată – acest truc te va ajuta să scoţi de pe lista priorităţilor poftele care nu-ţi dau pace.

Foloseşte alte metode de recompense

Dacă nu-ţi este într-adevăr foame, încearcă să găseşti o altă metodă care să te facă să te simţi bine, căci, de multe ori, poţi găsi un refugiu în mâncare atunci când la nivel emoţional treci printr-o perioadă mai grea şi doreşti să compensezi ceva ce îţi lipseşte. Găseşte ceea ce te face să fii fericită cu adevărat (poate fi un sport, o plimbare cu prietenii, dansul, pictura), orice-ţi aduce zâmbetul pe buze.