De ce este important să mănânci prima masă din zi

1 75328 original jpg jpeg

Ştiai că micul dejun trebuie să fie asemănător cu celelalte mese, adică să fie variat şi să cuprindă alimente din toate grupele? Încearcă să incluzi proteinele, fibrele şi vitaminele în prima masă a zilei.

S-a dovedit că micul dejun este un factor decisiv în stimularea metabolismului şi îmbunătăţirea performanţelor fizice şi intelectuale. Cu toate acestea, mulţi oameni preferă să sară peste prima masă din zi, ceea ce nu este recomandat. Iată de ce beneficii te bucuri dacă mănânci micul dejun.

Previi obezitatea

Persoanele care mănâncă dimineaţa au mai puţină poftă de mâncare în restul zilei, comparativ cu cei care nu mănâncă nimic. În plus, există riscul de a te confrunta cu obezitatea atunci când micul dejun este minim sau inexistent. Dimineaţa, substanţele nutritive sunt asimilate mai bine de organsim, ele fiind esenţiale pentru menţinerea metabolismului activ, un factor determinant în arderea caloriilor.

Combate stresul

Majoritatea oamenilor nu îşi dau seama, dar atunci când nu mănâncă de dimineaţa, sunt mai stresaţi şi indispuşi, deoarece scade nivelul de glucoză, care este principala sursă de energie a organismului. Atunci corpul va căuta alte surse de energie, iar când le găseşte, acesta declanşează o serie de simptome care pot afecta calitatea vieţii - slăbiciune, nervozitate, irascibilitate sau probleme de concentrare şi emoţionale.

Micul dejun trebuie să fie variat

De obicei, prânzul şi gustările sunt asemănătoare, dar acest lucru scade valoarea nutritivă. În schimb, nutriţioniştii recomandă ca micul dejun să fie zilnic altul.

În mod ideal, micul dejun ar trebui să includă diferite surse de:

-    Proteine

-    Fibre

-    Antioxidanţi

-    Vitamine şi minerale

-    Acizi graşi Omega-3

Micul dejun trebuie să dureze cel puţin 20 de minute

Mâncatul în grabă poate afecta sistmul digestiv. O cafea şi un croissant nu este considerat mic dejun. Pregăteşte-ţi ceva de mâncare  - o omletă, un sandviş, un iaurt, ceva - şi aşază-te la masă ca să mănânci. Alocă-ţi cel puţin 20 de minute.

Împarte-l în două

Un mic dejun corespunzător reprezintă 25% din consumul zilnic de calorii recomandate. Cu toate acestea, nu trebuie să mănânci tot ce ai pregătit dintr-o dată. Îl poţi împărţi în două mese mici - prima o mănânci acasă şi a doua, câteva ore mai  târziu.

Important:

Micul dejun mâncat târziu poate cauza gastrită şi alte probleme digestive. Cu cât durata dintre trezire şi mâncare este mai mare, cu atât va creşte apetitul şi aciditatea din stomac. Pentru a evita astfel de neplăceri, este important să mănânci în termen de o oră de la trezire.

Credit foto. www.pexels.com